شهر ژنو 121 سال قبل از میلاد مسیح به عنوان عضوی از رم شناخته شد. این شهر زیبا تاریخ پر فراز نشیبی دارد اما بالاخره در سال 1815 میلادی، به کنفدراسیون سوییس پیوست و بخشی از این کشور تاریخی در تور ژنو گشت.

راهنمای سفر به ژنو

شهر ژنو، دومین شهر پر جمعیت کشور سوئیس می باشد درحالیکه مرکز استانی به همین نام است. ژنو در اطرافدریاچه ژنو واقع شده است. اختلاف ساعت ژنو با تهران 2 ساعت و نیم است و این مقدار را از آن عقب تر است. این شهر در سال های گذشته به عنوان یکی از بهترین و با کیفیت ترین شهرهای جهان برای زندگی معرفی شده است. ژنو شهری زیبا و شگفت انگیز برای سفر و گردشگری می باشد. این شهر در بین دریاچه‌ی آلپاین محاصره شده است و جاذبه‌ های فراوانی برای لذت بردن از فعالیت ‌های تفریحی در دل طبیعت دارد.

شهر ژنو مملو از جاذبه های رنگارنگ، دریاچه های بی نظیر، ارتفاعات نفس گیر، طبیعت بکر و یک مقصد تفریحی عالی به حساب می آید. ژنو شهری لوکس و گران است که سفر به آن به هیچ وجه ارزان نیستند و برای افرادی که می خواهند ارزان سفر کنند مقصد مناسبی نخواهد بود. اکثر گردشگران فقط از این شهر عبور می ‌کنند یا نهایتا فقط یک روز در آن می ‌مانند.

راهنمای سفر

بهترین زمان سفر با تور ژنو

شهر ژنو آب و هوای معتدل اقیانوسی دارد. زمستان های ژنو به همراه سرما و یخبندان می باشد و در مقابل تابستان های گرم و مطبوعی دارد. فصل پاییز در شهر ژنو از سایر فصل های سال مرطوب تر می باشد اما بارندگی معمولا در تمام طول سال رخ می دهد. پیشنهاد می کنیم برای سفر با تور ژنو ماه های تابستانی را که هوا آفتابی می باشد، این زمان را انتخاب کنید.

این فصل در ماه های ژوئن تا آگوست می باشد. در ضمن این زمان، فصل داغ گردشگری شهر ژنو محسوب می شود بنابراین توجه داشته باشید که قیمت ها از ماه های دیگر کمی بالاتر باشد. پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه در فصل زمستان به شهر ژنو سفر نکنید، درست است که قیمت ها در این فصل پایین تر است اما تعدادی از گردشگاه های توریستی تعطیل هستند و علاوه بر این سرمای بسیار زیاد احتمالا اجازه مانور زیادی ندهد. قبل از سفر برای اخذ ویزای سوئیس اقدام کنید.

فرودگاه های شهر ژنو

فرودگاه ژنو، تنها فرودگاه بین المللی شهر ژنو می باشد. این فرودگاه را با نام فرودگاه کوانترین می شناسند و در 4 کیلومتری شهر ژنو قرار دارد. این فرودگاه، قطب اصلی خطوط هوایی ایزی جت سوئیس و سوئیس اینترنشنال ایرلاینز محسوب می شود. بخش شمالی باند فرودگاه بین المللی ژنو، دقیقا بین مرز سوئیس و فرانسه قرار گرفته است، به همین دلیل این فرودگاه، به راحتی از سمت هر دو کشور در دسترس می باشد. فرودگاه ژنو، یک باند بتنی اصلی دارد که بلندترین باند فرودگاه در سوئیس به شمار می رود. البته یک باند چمن کوچک دیگر نیز در نزدیکی آن واقع شده که به هواپیماهای سبک اختصاص داده شده است. این فرودگاه بین المللی بزرگ دارای 2 ترمینال مسافربری می باشد. سفر به این شهر توریستی با تعیین وقت سفارت سوئیس همراه است.

بهترین زمان سفر با تور ژنو

غذاهای محلی ژنو

اکثر غذا‌های شهر ژنو بر پایه پنیر و سیب‌زمینی تهیه می شوند، مواد تشکیل دهنده ‌ای که به آسانی در دسترس کشاورزان آلپ قدیمی قرار دارد. در اینجا بعضی از دلچسب ‌ترین غذا‌های شهر ؤنو را به شما معرفی خواهیم کرد تا در تور ژنو آنها را میل کنید و لذت ببرید. در تور ژنو از رستوران های نزدیک ساحل که بهترین غذاهای اروپایی رو سرو می کنند بهره ببرید. خیلی از گردشگران این رستوران ها را از بهترین و با کیفیت ترین رستوران های شهر ژنو می شناسند، آنها علاوه بر غذای خوشمزه، سرویس دهی عالی دارند و سطح قیمت پایینی دارند.

رستی

رستی خوراک سیب زمینی است که با سرخ کردن (و یا گاهی اوقات پخت) برش‌های گرد و مسطحی از سیب زمینی چاشنیدار خام یا نیمه پخته در روغن تهیه می‌شود؛ خارج رتسی ترد و داخلشان نرم است. گاهی اوقات بیکن (گوشت قرمز نمک‌سود شده)، پیاز، پنیر  (و حتی سیب) به مخلوط اضافه می شود. رستی را به عنوان غذایی فرعی به همراه نیمروی تخم مرغ و اسفناج یا گوشت سوسیس میل کنید . در اصل این غذا توسط کشاورزان برن به عنوان صبحانه میل می‌شد، اما این روزها در سراسر سوئیس و همچنین جهان می‌توانید از خوردن این غذا لذت ببرید.

برنر پلاته

اگر گوشت دوست دارید و احساس گرسنگی می‌کنید، شما این غذای ویژه را دوست خواهید داشت. این غذا شامل طیف وسیعی از گوشت و سوسیس است که ممکن است شامل گوشت گاو، ژامبون، بیکن دودی، گوشت گاو دودی، گوشت دنده و استخوان مغزدار باشد؛ کلم رنده‌شده و خوش طعم، سیب زمینی و لوبیای خشک نیز در آن وجود دارد. این غذا در 5 مارس 1798 تهیه شد، پس از اینکه برنیس ارتش فرانسه را در نویونگ شکست داد. به این مناسبت، جشن بزرگی برگزار کردند که همه هر آنچه که تا به حال به دست آورده بود همراه خود آورد، از این رو تنوع گوشت‌های شکاری و غذاهای دیگر وجود داشت.

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی تور ژنو

ژنو هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از گوشه و کنار کره خاکی است. عمده مکان های دیدنی ژنو شامل جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی است و شاید برای سفری چند روزه سخت باشید تا همه این جاذبه‌ ها را ببینید.

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی تور ژنو

فواره آبی ژنو

در کنار موج ‌شکنی متصل به بندر ژنو، فواره‌ی بزرگی از سطح دریاچه در ستونی 140 متری به سمت بالا اوج می‌گیرد. این فواره به نمادی از ژنو و معروف ‌ترین نشان اختصاصی ‌اش تبدیل شده است. یک پمپ قدرتمند، حدود 500 لیتر آب در ثانیه را به حرکت وا می ‌دارد. اینجا همچنین چشم اندازی خوب از بن د پاکی می ‌باشد که محل مورد علاقه‌ مردم محلی برای شنا، لذت بردن از سونا و یا استراحت در یک کافه است.

میدان بورگ دو فور

در قلب شهر قدیمی ژنو، در نزدیکی معبد سنت پیر، شما این محل معروف را پیدا خواهید کرد. احتمالا اینجا قدیمی ‌ترین میدان در شهر و قطعا جذاب‌ ترین آن‌ها می باشد. این میدان در موقعیت روم باستان قرار دارد و از قرن نهم به بعد بازار مهمی در آن برپا شده است. در قرن 16 میلادی پروتستان‌ های تبعید شده در اینجا پناه یافتند. امروزه گردشگران و مردم محلی این میدان دلنشین را به کافه‌ ها و رستوران ‌هایش می ‌شناسند. علاوه بر آب ‌نمای قرن 18، مجسمه‌ کلمانتین توسط هینتز شوارتز در وسط این میدان ایستاده است.

مشهورترین مراکز خرید ژنو

فروشگاه‌ ها و مغازه‌ ها در تمام شهر ژنو به یک شکل ساماندهی می ‌شوند، سوپرمارکت‌ ها در اکثر محلات، فروشگاه‌ های بزرگ ‌تر در مرکز شهرها، مراکز خرید در حومه شهر و مغازه ‌های کوچک‌ تر تخصصی در بخش‌های قدیمی ‌تر شهر قرار دارند.

مشهورترین مراکز خرید ژنو

مرکز خرید اله

این مرکز خرید اله در شهر قدیمی ژنو واقع شده است و یکی از بهترین مراکز خرید سوئیس در ژنو می باشد. در اینجا تمامی لباس های برند را می توانید با قیمت مناسب خریداری کنید. با تهیه بلیط هواپیما از این مرکز خرید دیدن کنید.

مرکز خرید ویلتون

برای تمام دختران خوش شانسی که تصمیم به ازدواج دارند، این مرکز خرید ویلتون بهترین گزینه می باشد. در اینجا بهترین لباس عروس با طراحی بی نظیر طراحان معروف را می توانید خریداری کنید و رویای خود را تحقق بخشید.

منبع: سفریتو راهنمای سفر و مرجع خرید بلیط هواپیما ، رزرو هتل ، خرید تور و مهاجرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *