کشور نروژ از لحاظ اقتصادی در سطح بالایی قرار دارد این کشور با سوئد همسایه است بسیاری از افراد به خصوص شهروندان ایرانی به دنبال مهاجرت و اقامت در کشور نروژ هستند این افراد باید در ابتدا اقدام به دریافت وقت سفارت نروژ و سپس اخذ ویزای این کشور کنند.

با توجه به هدف فرد از سفر به نروژ برای او ویزا صادر می شود. در ادامه ی مطلب به انواع ویزا و شرایط دریافت آن می پردازیم.

[aparat id=’kGotY’]

ویزای کشور نروژ

برای ورود به کشور نروژ حتما باید ویزای این کشور را اخذ کرد در غیر این صورت اجازه ی وارد شدن به این کشور را نخواهید داشت با توجه به هدف شما از سفر به این کشور نوع ویزای شما متفاوت خواهد بود شما موظف هستید تمامی مدارکی که برای دریافت ویزای این کشور از طرف سفارت درخواست می شود را به زبان انگلیسی یا نروژی ترجمه کرده و به سفارت این کشور ارائه دهید مدارک شما بعد از 15 روز بررسی می شود و در صورت کامل بودن و نبود مشکلی برای شما ویزا صادر می شود.

شرایط ویزای نروژ

از آن جا که کشور نروژ جزء کشورهای عضو محدوده ی شینگن است برای دریافت ویزای این کشور ابتدا با قوانین و شرایط ویزای نروژ آشنا باشید بعد برای اخذ ویزای شینگن اقدام کنید.شرایط گرفتن ویزای نروژ همچون دیگر کشورهای اروپایی شباهت های زیادی دارم اما مهمترین گزینه در شرایط ویزای نروژ داشتن دعوتنامه است. بدون داشتن دعوتنامه معتبر شانس دریافت ویزای نروژ بسیار کم خواهد بود هرچند خود سفارت در شرایط ویزای نروژ روی این گزینه اصلا تاکیدی نداشته است اما تجربه به ما ثابت کرده است که این مورد در ویزا شده بسیار کارساز خواهد بود.

بعد از ارائه مدارک و انجام مصاحبه و انگشت نگاری در سفارت یا کارگزاری سفارت در صورتی که مدارک شما کامل باشد می توانید با اخذ ویزا به این کشور سفر کنید.

چگونگی اخذ ویزای نروژ

انواع ویزای نروژ

ویزای نروژ با توجه به هدف فرد از سفر به این کشور به چند دسته از جمله توریستی، درمانی، تجاری، ازدواج، کاری تقسیم می شود. که رایج ترین آن ویزای توریستی است که فرد می تواند در یک بازه ی زمانی 180 روزه به مدت 90 روز در نروژ اقامت داشته باشد.

مراحل اخذ ویزای نروژ

ابتدا در سایت مربوط به درخواست ویزا ثبت نام کرده و فرم مربوط به اخذ ویزا را به دقت تکمیل کنید و تاریخی که برای وقت سفارت در نظر دارید را انتخاب کنید بعد از این یک ایمیل تایید برای شما فرستاده می شود که در آن تایید تکمیل فرم و هزینه ی پرداختی توسط شما درج شده است شما موظف هستید از این فرم پرینت گرفته و با دیگر مدارک به سفارت تحویل دهید.

سفارت مدارک شما را بررسی کرده و نتیجه را از طریق پیامک یا ایمیل به اطلاع شما می رساند در صورت نبود مشکل ویزای نروژ برایتان صادر می شود درصورتی هم که سفارت درخواست شما را رد کرده باشدعلت آن را به شما اطلاع خواهد داد.

ویزای کاری نروژ

شرایط دریافت این ویزا به صورتی خواهد بود که کارفرمای نروژی از فرد برای همکاری در شرکت دعوت می کند پس در صورت داشتن پیشنهاد شغلی از این کشور می توانید ویزای کاری نروژ را دریافت کنید بعد از پیدا شدن کار مورد نظر فرد می تواند ویزای یک ساله دریافت کرده و هر سال آن را تمدید کند در این صورت بعد از 5 سال قادر به دریافت اقامت دائمی این کشور می باشد.

شرایط دریافت ویزای کاری نروژ

بر طبق قانون کار نروژ در صورتی فرد متقاضی می تواند در شغل مورد نظر مشغول به کار شود که فرد دیگری در نروژ جویای آن کار نباشد به عبارت دیگر آگهی استخدام شغل به مدت سه ماه در روزنامه ی کشور نروژ چاپ می شود وبعد از آن سه ماه دیگر در کشورهای اتحادیه اروپا چاپ می شود و در صورتی که فردی برای این کار یافت نشد متقاضی می تواند برای دریافت کار در کشور نروژ اقدام کند.

شرایط دریافت ویزای کاری نروژ

ویزای تحصیلی نروژ

به دلیل بالا بودن رفاه اجتماعی در کشور نروژ تعداد زیادی از افراد مایل هستند تحصیلات خود را در این کشور ادامه دهند برای همین ابتدا باید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کرده و مدارک خود را به دانشگاه مورد نظر در کشور نروژ بفرستند در صورت موافقت از سوی دانشگاه برای شخص دعوت نامه ای فرستاده می شود و فرد متقاضی باید دعوت نامه را همراه با سایر مدارک خود به سفارت خانه ی نروژ تحویل دهد . با دریافت ویزای تحصیلی نروژ علاوه بر امکان تحصیل در دانشگاه های این کشور می توانید به کار پاره وقت یا تمام وقت مشغول شوید علاوه بر این کسی که ویزای تحصیلی نروژ را اخذ کرده و به مدت دو سال در دانشگاه این کشور به تحصیل بپردازد می تواند برای دوستانش ویزای همراه دریافت کند.

ویزای ازدواج نروژ

یکی از روش های اقامت در کشور نروژ ازدواج با فردی است که اقامت نروژ دارد. سن فرد متقاضی باید بالای 18 سال باشد و در زمان حال مجرد باشد البته زوجین باید تمایل به اقامت در کشور نروژ را داشته باشند.

ویزای نروژ از نوع ازدواج

ویزای تجاری نروژ

به دلیل بالا بودن سطح اقتصاد کشور نروژ تاجران زیادی علاقه مند به سفر و سرمایه گذاری در کشور نروژ هستند در صورت داشتن دعوت نامه از جانب کارفرمایی در کشور نروژ روند دریافت ویزای نروژ سریع تر خواهد شد.

اگر قبلا در شرکت های تجاری نروژ فعالیت کرده اید لازم است مدارک آن را به سفارت ارائه دهید.

ویزای توریستی نروژ

در صورتی که دوست دارید به دیدار خانواده وآشنایان خود در نروژ بروید یا از جاذبه های گردشگری آن جا لذت ببرید باید اقدام به اخذ ویزای توریستی نروژ  کنید در صورتی که دوست یا خانواده ای در آن جا دارد از آن ها بخواهید برایتان دعوت نامه ای ارسال کنند این کار باعث تسریع در دریافت ویزای شما می شود.

نکته ی دیگری که باید به آن توجه کرد بیمه است که باید خاص باشد چرا که هر بیمه ای مورد پذیرش نیست بیمه ی فرد باید طوری باشد که به میزان 30 هزار یورو، فرد را در طول اقامت پوشش دهد.

مدارک لازم برای صدور ویزای توریستی نروژ

برای دریافت ویزای توریستی نروژ باید مدارک زیر را همراه با فرم درخواست ویزا که توسط هر فرد به صورت جداگانه تکمیل شده است به سفارت نروژ ارائه دهید.

  1. شناسنامه ، پاسپورت و عقد نامه
  2. پرینت حساب بانکی و سند مالکیت
  3. دعوت نامه

کاربرد ویزای توریستی نروژ

در صورت داشتن ویزای نروژ می توانید به سایر کشورهای اروپایی سفر کنید چرا که نروژ جزء کشورهای عضو پیمان شینگن می باشد البته باید اسامی کشورهایی که قصد ورود به آن ها را دارید در فرم مربوطه بنویسید.

اگر کودکی بدون حضور والدینش می خواهد سفر کند باید رضایت نامه ای معتبر همراه با امضا از والدین خود داشته باشد و والدین کودک دارای پاسپورت معتبر باشند.

لازم به ذکر است اگر شما در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا سکونت داشته و پاسپورت آن کشور را دارید دیگر نیازی به اخذ ویزای توریستی نروژ نخواهید داشت.

کاربرد ویزای توریستی نروژ

ویزای پزشکی نروژ

به دلیل بالا بودن سطح دانش پزشکان و بیمارستان های کشور نروژ بسیاری از افراد علاقه دارند برای درمان بیماری های خود به این کشور سفر کنند.

افراد متقاضی برای دریافت ویزای پزشکی نروژ می توانند بعد از دریافت دعوت نامه از سوی کلینیک یا بیمارستان برای اخذ ویزا به همراه سایر مدارک خود به سفارت مراجعه کنند.

شرایط تمدید ویزای نروژ

بعضی از کشورها برای رفتن به نروژ احتیاجی به ویزا ندارند ولی در حالت کلی اعتبار ویزای نروژ 90 روزه می باشد برای کشورهای عضو حوزه ی شینگن امکان تمدید ویزا وجود ندارد مگر در موارد خاصی مثلا اگر مدت اعتبار ویزای اصلی از 90 روز کمتر باشد می توان آن را تمدید کرد.

شرایط تمدید ویزای نروژ

آدرس سفارت نروژ در تهران

کشور نروژ در ایران سفارت خانه دارد. این سفارت در خیابان دکتر لواسانی دیباجی شمالی خیابان یاسمن پلاک 72 واقع شده است.

ساعات کاری سفارت: از شنبه تا پنج شنبه از ساعت 8 صبح تا 15:30 بعد از ظهر می باشد.

تلفن تماس: ۲۲۲۹۱۳۳۳(۰۲۱)

فکس: ۲۲۲۹۲۷۷۶

کد پستی: ۱۹۵۳۶۸۳۵۱۳

ایمیل : emb.tehran@mfa.no

وب سایت سفارت : www.norway.no

مدارک لازم برای دریافت ویزای نروژ

برای اخذ ویزای نروژ باید مدارکی را به سفارت این کشور ارائه دهید.

  1. شناسنامه
  2. بلیط پرواز هواپیما
  3. در صورتی که فرد بازنشسته است باید مدارک بازنشستگی خود را تحویل دهد.
  4. در صورتی که فرد دانشجو است ارائه ی مدارک اشتغال به تحصیل الزامی است.
  5. ارائه ی پرینت حساب بانکی
  6. مدارک مربوط به رزرو هتل (در صورتی که شخص دعوت کننده هزینه ی محل اقامت شما را برعهده گرفته است باید مدارک را تحویل دهید)
  7. مدارک مربوط به گواهی اشتغال، بیمه و فیش حقوقی
  8. در صورت بیکار بودن باید تمکن مالی خود را ثابت کنید.
  9. اگر مالک هستید باید مدارک سند مالکیت خود را ارائه دهید.
  10. ارائه ی عقد نامه یا پرینت حساب همسر
  11. دعوت نامه ی کاری در صورتی که ویزای کاری دریافت کرده اید.
  12. ارائه ی اصل و کپی گذرنامه با حداقل دو برگه ی خالی
  13. اگر برای دیدار خانواه می خواهید به نروژ سفر کنید باید دعوت نامه ای از سوی میزبان ارائه دهید.
  14. یک قطعه عکس که مربوط به شش ماه اخیر باشد.
  15. برگه ی رزرو هتل یا محل اقامت در نروژ
  16. پرینت فرم های تکمیل شده در سایت

قیمت دریافت ویزای نروژ

هزینه ی صدور ویزا برای سنین مختلف به شرح ذیل می باشد:

 

هرینه دریافت ویزای نروژ

انواع ویزا از لحاظ تعداد دفعات ورود به کشور

اگر ویزای دریافتی شما از نوع ویزای سینگل یا تک ورودی باشد در صورت خروج از این  کشور دیگر اجازه ی وارد شدن به آن را ندارید حتی اگر اعتبار ویزای  شما به اتمام نرسیده باشد به عبارت دیگر در مدت اعتبار ویزایتان تنها یک بار حق ورود به حوزه شینگن را دارید و بعد از خروج از شینگن اجازه ی ورود دوباره به این کشور را نخواهید داشت.

اگر بعد از اخذ ویزای سینگل نروژ برای اقامت در این کشور یک ماه تاخیر داشته باشید تنها دو ماه حق اقامت در این کشور را خواهید داشت.

اگر تصمیم دارید در مدت اعتبار ویزای نروژ به شنگن چند بار ورود و خروج داشته باشید باید در زمان پر کردن فرم نوع ویزای شینگن را به حالت مالتیپل تغییر دهید در این صورت فرد با داشتن دلیل منطقی اجازه خواهد داشت چند بار به این حوزه وارد و از آن خارج شود.

ویزای نروژ با دعوتنامه
ویزای نروژ vfs
ویزای نروژ تضمینی
اخذ ویزای نروژ
شرایط ویزای نروژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *