در مقاله ی پیش روی با انواع ویزای استونی و نحوه ی دریافت این ویزا آشنا خواهید شد. افراد زیادی با اهداف مختلف مایل هستنند به این کشور سفر کنند لازم است افراد متقاضی در ابتدا برای دریافت ویزا و تحویل مدارک به سفارت این کشور مراجعه کنند در ادامه ی این مطلب به مراحل دریافت انواع ویزای استونی اشاره خواهیم کرد.

[aparat id=’kGotY’]

ویزای استونی

کشور استونی جزء کشورهای مرفه اروپایی می باشد و به دلیل پیشرفت اقتصادی این کشور مردم آن جا از سطح بالای زندگی برخوردار هستند این کشور از علمی و گردشگری هم در سطح بالایی قرار دارد برای همین هر ساله افراد زیادی خواهان سفر به این کشور هستند.

برای سفر به کشور استونی حتما باید ویزای استونی را دریافت کنید این ویزا با توجه به هدف سفرتان متفاوت خواهد بود شما باید بعد از درخواست ویزا با مدارکی که از سوی کنسولگری خواسته می شود برای مصاحبه به سفارت فنلاند که در  ایران قرار دارد مراجعه کنید.

ویزای استونی 

انواع ویزای  استونی

متقاضی دریافت ویزای استونی با توجه به هدفی که از سفر خود دارد باید اقدام به دریافت یکی از انواع ویزاها کند:

  1. ویزای ملی استونی
  2. ویزای شنگن استونی

با اخذ ویزای ملی استونی فرد نمی تواند به کشورهای عضو محدوده ی شنگن سفر کند ولی از آن جایی که کشور استونی عضو پیمان شنگن است با داشتن ویزای شنگن استونی می توانید به سایر کشورهای عضو شنگن سفر کنید.

به دلیل اینکه استونی در داخل ایران سفارت خانه ای ندارد تمامی مراحل اخذ ویزا از طریق سفارت فنلاند واقع در تهران صورت می گیرد.

انواع ویزای شینگن از نظر تعداد دفعات ورود به کشور

در صورتی که می خواهید برای ویزای استونی درخواست ویزای شنگن کنید بهتر است ابتدا با انواع ویزاهای شنگن با توجه به مدت مجاز ورود و خروج آشنا شوید بر این اساس ویزای شنگن استونی به چهار دسته تقسیم می شود:

  1. ویزای کوتاه مدت : این ویزا برای اقامت کوتاه مدت مثل سفرهای توریستی، دیدار اقوام و… صادر می شود.
  2. ویزای بلند مدت: این ویزا مناسب تجار و بازرگانان می باشد که به راحتی بتوانند در طول سال به دفعات، به کشور استونی سفر کنند.
  3. ویزای ترانزیت: با داشتن این ویزا تنها می توان از فرودگاه های شنگن استفاده کرد و به کشوری خارج از محدوده ی شنگن سفر کرد مسافر با داشتن این ویزا اجازه ی خروج از فرودگاه را ندارد.
  4. ویزای عبور: با داشتن این ویزا مسافر می تواند از فرودگاه خارج شود و از منطقه ی شنگن به منظور منطقه ی عبور برای رفتن به کشورهای خارج از محدوده ی شنگن استفاده کند.

انواع ویزای شینگن از نظر تعداد دفعات ورود به کشور

انواع ویزای استونی از نظر نوع سفر  

با توجه به هدفی که فرد از سفرش به کشور استونی دارد نوع ویزایی که برای او صادر می شود متفاوت است و علاوه بر مدارک مشترکی که برای اخذ ویزا لازم است در مواردی نیاز به ارائه ی مدارک خاصی است که باید به کنسولگری فنلاند در ایران تحویل داده شود برخی از مهم ترین ویزاهای کشور استونی عبارتند از ویزای ازدواج، تجاری، درمانی و تحصیلی که فرد متقاضی با توجه به هدفی که دارد باید اقدام به اخذ ویزای مورد نظر خود کند.

ویزای کاری فنلاند 

صدور ویزای کاری استونی دشوار است اگر فردی دارای سابقه و تخصص بالایی باشد و به زبان دوم هم مسلط باشد ممکن است شانس دریافت دعوت نامه ای از سوی کارفرمای استونی جهت استخدام را داشته باشد.

به دلیل اینکه کشور استونی از لحاظ اقتصادی در سطح بالایی قرار دارد افراد زیادی خواهان دریافت ویزای کاری این کشور هستند تا بتوانند در این کشور شغلی داشته باشند و از امکانات آن جا بهره مند شوند.

ویزای تحصیلی فنلاند

دانشگاه ها و مراکز عملی موجود در کشور استونی از جمله بهترین مراکز عملی کشورهای اروپایی محسوب می شوند افراد زیادی که قصد ادامه ی تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را دارند کشور استونی را انتخاب می کنند تا بتوانند مدرک علمی خوبی را از دانشگاه های معتبر جهانی اخذ کنند.

فردی که متقاضی ادامه ی تحصیل در دانشگاه های استونی است باید با دانشگاه یا مرکز علمی مورد نظر وارد مذاکره شده و بعد از دریافت دعوت نامه از سوی دانشگاه با سایر مدارک مورد نیاز به سفارت رفته و درخواست ویزای تحصیلی استونی کند.

ویزای تحصیلی فنلاند

ویزای پزشکی فنلاند

کشور استونی از نظر تجهیزات، خدمات پزشکی و درمانی مجهز به بیمارستان ها و درمانگاه هایی است که در سطح بالای علمی قرار گرفته اند برای همین کسانی که نیاز به خدمات درمانی دارند استونی را دراولویت انتخاب خود قرار می دهند.

به همین منظور فرد متقاضی باید با دریافت دعوت نامه ای از جانب بیمارستانی که قرار است مراحل درمان بیمار را برعهده بگیرد برای درخواست ویزای پزشکی استونی اقدام کند.

ویزای ازدواج فنلاند

اگر در ایران ساکن هستید و می خواهید با شخصی که در استونی اقامت دارد یا تبعه ی آن کشور است ازدواج کنید باید برای دریافت ویزای ازدواج استونی اقدام کنید البته برای دریافت ویزا باید مدارکی که نشان می دهد ازدواج شما رسمی است به سفارت ارائه دهید. بعد از گذشت چند سال می توانید اقامت دائم دریافت کنید.

ویزای ازدواج فنلاند

ویزای توریستی فنلاند

کشور استونی دارای جاذبه های گردشگری و مناطق تفریحی بسیاری می باشد و برای همین هر ساله افراد زیادی این کشور را برای گشت و گذار انتخاب می کنند از جاذبه های گردشگری این کشور میتوان به کاخ کادریورگ، دریاچه ارمیستو، زندان زیرآبی و پارک سوما اشاره کرد.

اگر خانواده ای ساکن استونی دارید می توانید از آن ها درخواست کنید برای شما دعوت نامه ای ارسال کنند که مراحل اخذ ویزای توریستی شما راحت تر طی شود.

مراحل اخذ ویزای استونی

به طور کلی در ابتدا لازم است به شرکت VFS  که از سوی سفارت  فنلاند دایر شده است به آدرس appointmentfinland@vfshelpline.com ایمیلی بزنید و همراه با درج مشخصات و هدف از سفر خود درخواست وقت سفارت را بیان کنید این شرکت در پاسخ ایمیلتان برای شما وقت سفارت استونی در سفارت فنلاند واقع در تهران را مشخص می کند و شما موظف هستید در تاریخ اعلام شده برای مصاحبه حضوری و ارائه ی مدارک خود در سفارت فنلاند حاضر شوید تمامی مراحل اخذ ویزای استونی از طریق سفارت فنلاند صورت می گیرد به دلیل اینکه این کشور در ایران سفارت خانه ای ندارد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای استونی

برخی از مدارک مورد نیاز که فرد متقاضی برای اخذ ویزای استونی باید به سفارت فنلاند در ایران تحویل دهد عبارت است از:

  1. شناسنامه و کارت ملی
  2. بیمه مسافرتی
  3. بلیط هواپیما
  4. برگه ای که نشان دهد شما در کشور استونی هتل رزرو کرده اید
  5. گردش شش ماه اخیر حساب بانکی
  6. مدارکی که تمکن مالی شما را ثابت می کند
  7. گذرنامه با حداقل اعتبار شش ماهه
  8. دو قطعه عکس 4*6 با زمینه ی سفید
  9. در صورتی که صاحب ملک هستید اصل و ترجمه ی سند مالکیت
  10. درصورت بازنشسته بودن ارائه ی گواهی بازنشستگی
  11. در صورت شاغل بودن گواهی اشتغال به کار یا جواز شرکت

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای استونی

مدارک لازم برای اخذ ویزای تجاری استونی

اگر تصمیم دارید ویزای تجاری این کشور را دریافت کنید باید علاوه بر مدارک ذکر شده مدارک ذیل را به سفارت فنلاند در ایران ارائه دهید:

  1. ارائه ی پروانه ثبت شرکت به همراه ترجمه
  2. ارائه ی گواهی نامه ی رسمی به زبان انگلیسی از طرف سازمانی که در آن مشغول به کار هستید که در آن تاریخ و هدف از سفر و مشخصات دعوت شونده ذکر شود.
  3. ارائه ی دعوت نامه که در آن مشخصات دعوت کننده، دعوت شونده ، هزینه ها و… ذکر شود.

نکاتی در رابطه با دریافت ویزای خانوادگی

نکاتی در رابطه با دریافت ویزای خانوادگی

آدرس سفارت فنلاند در تهران

شخص متقاضی اخذ ویزای استونی باید مدارک خود را به سفارت ارائه دهد و برای انگشت نگاری و مصاحبه ی حضور ی در آن جا حاضر شود ولی از آنجایی که استونی در کشور ایران سفارت خانه ندارد تمامی مراحل اخذ ویزای شینگن استونی  بر عهده ی کشور فنلاند خواهد بود.

فرد متقاضی ویزای استونی باید به آدرس سفارت فنلاند واقع در تهران منطقه یک خیابان مقدس اردبیلی،مرکز خرید پالادیوم طبقه ی یازدهم مراجعه کند. ساعت کاری این سفارت 8 صبح تا 5 عصر می باشد.برای تحویل مدارک مربوط به اخذ ویزای استونی فرد متقاضی می تواند از ساعت 8 صبح الی 3 بعد از ظهر به این آدرس مراجعه کند.

ساعت تحویل گذرنامه ها : 3 بعد از ظهر تا 5 عصر می باشد.

آدرس وب سایت: www.vfsglobal.com/Finland/iran/

آدرس پست الکترونیکی جهت دریافت وقت و نوبت سفارت استونی:

appointmentfinland@vfshelpline.com

ترجمه مدارک ویزای استونی

برای اینکه سفارت درخواست ویزای شما را بررسی کند باید تمامی مدارک خود را ترجمه کنید در غیر این صورت درخواست شما برای صدور ویزای استونی بررسی نخواهد شد . ترجمه های مورد قبول سفارت به  زبان های سوئدی، فنلاندی و انگلیسی می باشد در ضمن تمامی کپی ها و ترجمه ها باید در سایز A4 تحویل داده شوند.

تمدید ویزای استونی

مدت زمان اعتبار ویزای استونی 90 روز و 180 روزه است و بعد از این بازه  ی زمانی دیگر اعتبار نخواهد داشت ولی در صورتی که دلیل موجهی داشته باشید می توانید ویزای خود را تمدید کنید و برای این کار باید به مرکز خدمات شهروندی یا مهاجرت کشور استونی رفته و درخواست تمدید ویزای خود را ارائه دهید.

منبع: سفریتو راهنمای سفر و مرجع خرید بلیط هواپیما ، رزرو هتل ، خرید تور و مهاجرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *