کشور چین علاوه بر داشتن دیوار عظیم چین، جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که هرکدام مملو شگفتی‌ ها و زیبایی‌ های منحصر به فرد است. پس اگر قصد شرکت در تور چین، این کشور اصیل و افسانه‌ ای دارید با این مقاله اطلاعاتتان کامل خواهد شد.

راهنمای سفر به چین

کشور چین که با نام جمهوری خلق چین شهرت دارد، کشوری عظیم که در آسیای شرقی قرار گرفته است. کشور چین با سواحل دریای چین شرقی، خلیج کره، دریای زرد و دریای چین جنوبی و همچنین با 14 کشور دیگر مرز مشترک دارد. از سمت جنوب با افغانستان، پاکستان، هند، نپال، بوتان، میانمار، لائوس و ویتنام، از غرب با تاجیکستان، قزاقستان، و قرقیزستان، از شمال با روسیه و مغولستان، و از شرق با کره شمالی مرز مشترک دارد. این کشور با جمعیت 1.35 میلیارد نفر پرجمعیت ترین کشور جهان محسوب می شود و از لحاظ مساحت چهارمین آن یعنی حدودا 8 برابر کشور ایران می باشد.

راهنمای سفر به چین

پایتخت چین، شهر پکن است و البته نظام حاکم بر این کشور حزب کمونیست چین است. علی رغم جمعیت بالای این کشور، رشد اقتصادی سرسام آور آن طی سال‌های اخیر سبب شده است که صدها میلیون نفر از جمعیت آن از فقر نجات پیدا کنند. این کشور در حال حاضر قطب دوم اقتصادی دنیا بعد از ایالات متحده آمریکاست. بنابراین بدانید که با سفر با تور چین به یک کشور پهناور توریستی که دارای پیشینه تاریخی غنی و سرشار از آداب و رسوم و مراسم مختلف است، وارد می‌شوید. زبان رسمی این کشور، زبان ماندارین است که حدودا 70 درصد از مردم آن به گویش ‌ها و لهجه‌ های مختلف دیگر با این زبان صحبت می ‌کنند.

بهترین زمان سفر با تور چین

شرایط جغرافیای خاص کشور چین باعث شده است که این کشور پهناور تنوع آب و هوایی زیادی داشته باشد. پس قبل از سفر با تور چین به این کشور شهر مقصد خود را مشخص کنید. سفر به این کشور با تور چین در هر فصلی از سال صورت می ‌گیرد چرا که زیبایی ‌های گسترده ومتنوع آن در هرفصلی به چشم می آید. بنابراین بهترین زمان سفر به این کشور تاریخی ماه‌ های آوریل، می، سپتامبرو اکتبر است که در آن هوایی بی نظیر و مطبوعی  جریان دارد. البته ناگفته نماند که هزینه شما برای سفر با تور چین در این روزها که به فصل داغ گردشگری چین خوانده می شود، به مراتب بیشتر از سایر ماه ‌ها خواهد بود.

کشور چین دارای آب و هوای اقلیمی و فصلی است یعنی اکثر نواحی آن، معتدل و برخی مناطق جنوبی آن گرمسیری یا نیمه گرمسیری هستند و البته بخش ‌های شمالی آن بسیار سرد می باشند. مسافران تور چین باید به این نکته توجه داشته باشند که فصل های خشک و فصل ‌های مرطوب همراه با باران موسمی شرایط آب ‌و هوایی غالب در بیشتر نقاط چین است که همین امرسبب اختلاف دمای قابل توجهی در فصل تابستان و زمستان شده است.

بهترین زمان سفر با تور چین

فرودگاه های کشور چین

شور چین دارای چند فرودگاه بین المللی است و هر یک از پروازهای وردی به چین در یکی از این فرودگاه ها به زمین می نشینند. پروازهای تهران به مقصد پکن در فرودگاه بین‌المللی بجینگ، پروازهای شانگهای در فرودگاه پودونگ و پروازهای گوانجو در فرودگاه بایون انجام می شوند. برای سفر به چین نیاز به ویزای چین دارید. فرودگاه بین‌المللی بجینگ، این فرودگاه در 20 کیلومتری شمال شرقی شهر پکن قرار دارد و پر رفت و آمدترین فرودگاه این کشور و دومین  فرودگاه جهان محسوب می شود. این فرودگاه بین المللی همچنین مقصد اصلی تور چین در اکثر موارد استفاده می شود.

این فرودگاه به صورت 24 ساعته فعالیت دارد و دارای 3 پایانه مسافربری می باشد. این فرودگاه بین المللی که پایگاه اصلی تور چین به حساب می آید امکانات ویژه ‌ای را به مسافران خود عرضه می‌ کند. اینترنت رایگان وای فای در کل فرودگاه قابل دسترس می باشد. اما برای دریافت رمز و نام کاربری باید یک سیم کارت چینی داشته باشید در غیر این صورت می ‌توانید به اطلاعات فرودگاه مراجعه کرده و با ارائه پاسپورت رمز وای فای بگیرید.

غذاهای محلی کشور چین

تنوع غذایی در کشور چین در تمام مناطق و نواحی این کشور کاملا متفاوت هستند. بنابراین واژه غذای چینی اصطلاحی جامعی می باشد. در نظر داشته باشید که در چین از خوردن غذاهای خام یا نیم پز خودداری کنید، چون خوردن این غذاها به خصوص در هوای گرم ممکن است باعث ایجاد عفونت های انگلی و باکتریایی شود. بنابراین توصیه می شود که در طول فصل تابستان از خوردن غذاهای دریایی و گوشت در خیابان خودداری فرمایید. به علاوه از خوردن گوشت خام و غذاهای دریایی در تمامی شهرها به جز هنگ کنگ، پکن، شانگهای و دیگر شهرهای بزرگ پرهیز کنید.

اردک پکینگ

گوشت اردک با پوست نازک و ترد آن یکی از غذاهای محبوب چینی‌ها می باشد. این غذا با پنکیک پیازچه، خیار و سس هویسن طبخ و سرو می ‌شود. این غذا که به اردک پکنی شهرت دارد غذای مورد علاقه بسیاری از مردم پکن می باشد.

دونگ پو

این غذای محلی استان هانگژو چین که نام شاعر، نقاش و سیاست‌ مدار بزرگ چینی دونگ پو را به خود گرفته است. این غذا از طبخ گوشت تابه‌ ای آماده می ‌شود. تکه ‌های گوشت چربی ‌دار و بدون چربی هر دو در دونگ پو وجود دارند.

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی تور چین

کشور چین به علت تاریخچه و فرهنگ کهنی که دارد جاذبه‌ های بسیاری را در خود جای داده است. بازدید از آنها جزء برنامه های ثابت تور چین برای گردشگران به شمار می رود. در این بخش بعضی از جاذبه ‌های گردشگری و توریستی این کشور زیبا را معرفی می‌ کنیم تا در برنامه خود قرار دهید.

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی تور چین

دیوار چین

دیوار چین نامی است که به گوش همه سفر دوستان رسیده است. این دیوار که حدودا 2000 سال پیش ساخته شده است طولانی ‌ترین ساخته دست بشر می باشد، دیوار چین یکی از عجایب هفت گانه دنیا به حساب می آید. این دیوار در عین زیبایی و معماری پیچیده، نمادی از غرور، فرهنگ و مقاومت مردم چین است. ساخت این دیوار بیش از 20 سال به طول کشیده است و در حال حاضر طولی در حدود 6000 کیلومتر دارد اما این دیوار غول پیکر در ابتدا 50000 کیلومتر طول داشته است که در طی تاریخ و آسیب‌ های گوناگون از بین رفته است. جنس این دیوار از سنگ، خاک، شن، ماسه و آجر است و نکته شگفت انگیز این اثر این است که کارگران تنها از دست، طناب و سبد برای ساخت آن بهره برده‌ اند. روزانه حدود 70000 گردشگر از دیوار بزرگ چین بازدید می ‌کنند.

پل مارکوپولو

این پل در 15 کیلومتری جنوب غربی شهر پکن واقع گشته است و قدیمی ‌ترین پل جهان به شمار می رود. علت نامگذاری این اثر این است که مارکوپولو در سفر خود به چین از این پل دیدن کرده و شرحی برای آن نوشته است. اگر در ابتدای صبح سری به این پل بزنید تصویر انعکاس این پل و معماری زیبایش حسابی هیجان زده تان خواهد کرد.

مشهورترین مراکز خرید چین

به طور کلی مراکز خرید و بازارها در چین به قدری متنوع هستند که شما می ‌توانید هر روز بازاری جدید برای خرید انتخاب کنید و از گشت و گذار در آنها و دیدن کالاهای متنوع آن لذت ببرید. در این بخش از مقاله با تعدادی از این مراکز خرید آشنا خواهیم شد.

مشهورترین مراکز خرید چین

مرکز خرید اورینتال پلازا پکن

این بازار از جمله مراکز خرید مدرن در تور چین است که در شهر پکن قرار دارد. اگر حین خرید انواع محصولات این بازار اعم از پوشاک و زیور آلات و لوازم خانگی احساس گرسنگی کردید حتما سری به بزرگ ترین شعبه مک دونالد بزنید که در یکی از طبقات آن قرار دارد. گالری و موزه دیدنی این بازار نیز از جمله نقاط پرطرفدار بین گردشگران محسوب می‌ شود.

مرکز خرید سوپر برند شانگهای

این مرکز خرید غول پیکر و عظیم در ناحیه پودونگ شانگهای واقع شده است و از مجلل ‌ترین مراکز خرید آسیا به شمار می ‌رود. اگر به دنبال کالایی لوکس و برند از پوشاک و کیف و کفش و … هستید، به این بازار حتما سر بزنید. همچنین این مرکز دارای پردیس ‌های متعدد سینمایی و شعبه ‌ای از سوپرمارکت بزرگ لوتوس می‌ باشد که پیشنهادی خوب برای گردشگران تور چین می باشد.

منبع: سفریتو راهنمای سفر و مرجع خرید بلیط هواپیما ، رزرو هتل ، خرید تور و مهاجرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *