کشور سنگاپور این روزها به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری مهم آسیا و حتی جهان شناخته شده است. این کشور یکی از کشورهای مورد علاقه گردشگران ایرانی نیز محسوب می شود. پس برای آشنایی بیشتر با کشور سنگاپور با ما همراه باشید.

آشنایی با کشور سنگاپور

سنگاپور کشوری ثروتمند و مدرن است، پیش از اینکه اروپاییان در این سرزمین حضور پیدا کنند، در این کشور فقط ماهیگیری رایج بود. سنگاپور از سال 1824 تا 1963 میلادی به عنوان یکی از کشورهای تحت مستعمره انگلستان بود. اما در سال 1942 میلادی نیروهای انگلیسی مجبور به ترک کشور سنگاپور شدند زیرا دولت ژاپن به این کشور حمله کرد و این منطقه را تصرف کرد. بعد از گذشت 20 سال سنگاپور توانست به عنوان یک کشور مستقل تبدیل شود و استقلال خود را بدست آورد و از آن پس جمهوری سنگاپور شکل گرفت. امروزه کشور سنگاپور به عنوان یکی از پیشتازان اقتصادی در جهان شناخته می شود. این کشور با توجه به این که در منطقه ای آسیایی قرار دارد اما به عنوان یک کشور گران مطرح می باشد و سالانه افراد زیادی به آنجا سفر می کنند.

کشور سنگاپور مجموعه ای از جزایر است که در جنوب شرقی آسیا واقع شده اند. این کشور مساحتی بالغ بر 718 کیلومتر مربع دارد و نشان می دهد که وسعت چندانی ندارد. سنگاپور كشور كوچکی است که در انتهای شبه جزیره مالایا از شرق به تنگه مالاكا و از شمال به مالزی متصل می شود و از یک جزیره اصلی و 63 جزیره كوچک تشکیل شده است. نام کشور سنگاپور به زبان سانسکریت به معنای شهر شیر است. به همین علت یک مجسمه شیر در پارک مرلیون سنگاپور قرار گرفته است تا این مفهوم را به جهانیان منتقل شود. این کشور 1300 بانک بین المللی دارد که باعث شده اند کشور سنگاپور را به یک كانون مهم تجاری و مالی تبدیل شود و همچنین با بیش از 600 خط دریایی و هوایی، به عنوان یکی از بنادر مهم جهان شناخته می شود. سنگاپور، گرچه مساحتش کوچک است اما پایتخت بزرگی دارد. شهر سنگاپور پایتخت كشور سنگاپور می باشد كه یكی از تمیزترین و زیبا ترین پایتخت های دنیا به حساب می آید. با همه این ها سیستم حمل و نقل شهر سنگاپور بسیار کارآمد بوده و استفاده از آن بسیار آسان است و به راحتی می توانید با استفاده از قطارها و اتوبوس های شهری در سنگاپور جا به جا شوید و به مقصدتان برسید.

آشنایی با کشور سنگاپور

فرهنگ و زبان مردم سنگاپور

کشور سنگاپور یک زبان رسمی ندارد بلکه بیش از یک زبان رسمی داشته که عبارت اند از زبان انگلیسی، چینی، مالایی، ماندارین و تامیلی. انگلیسی زبان رسمی و اول این کشور است و بسیاری از ساکنان این کشور توریستی به راحتی و با تسلط بالا به زبان انگلیسی صحبت می کنند. از آن جا که زبان آموزشی مدارس و دانشگاه های سنگاپور نیز انگلیسی است، بنابراین بزرگ و کوچک این کشور در حرف زدن به این زبان مهارت دارند. از طرفی، ساکنان سنگاپور زبانی من درآوردی به نام Singlish دارند که ترکیبی از زبان های انگلیسی، مالایی، هاکین، ماندارین و کانتونی‌ می باشد. کشور سنگاپور یک کشور چند مذهبی است بودایی ها تائویی ها 45 درصد از جمعیت کشور سنگاپور را تشکیل می دهند و پس از آن پیروان دین مسیحیت و اسلام در جایگاه های بعدی قرار دارند. در سنگاپور مذهب‌ هایی مانند شاهدان یهوه حق ممنوع هستند و تبلیغ دین خود را ندارند. برای سفر به این کشور توریستی نیاز به دریافت ویزای سنگاپور می باشد.

فرهنگ و سنت مردم سنگاپور علاوه بر انگلستان برگرفته از کشورهای مالزی و اندونزی و چینی است. در کشور سنگاپور غذا اهمیتی ملی دارد و عاملی است که باعث پیوند دادن قومیت های مختلف در این کشور می شود. موضوع غذا در ادبیات ملی سنگاپور هم مشاهده می شود و در متون ادبی از تفریح با غذا خوردن یاد می شود در واقع سنگاپوری ها به غذای ملی خود تعصب دارند به طوریکه در آداب و رسومشان جای گرفته است مانند هندی ها که گوشت گاو نمی خوردند و یا مسلمانان از خوردن گوشت خوک پرهیز دارند. مردم این کشور دوست دارند بیشتر دورهم غذا بخورند حتی افراد غریبه را هم در جمع خود راه می دهند. از جمله غذاهای پرطرفدار و محلی سنگاپور می توان به انواع غذاهای دریایی، روتی پراتا (نوعی نان نازک) و کله ماهی اشاره کرد.

فرهنگ و زبان مردم سنگاپور

فرودگاه های کشور سنگاپور

برترین و بهترین فرودگاه جهان، فرودگاه بین المللی چانگی سنگاپور می باشد که در سال 1981 میلادی احداث شد. این فرودگاه از بالاترین استانداردهای جهانی بهره مند است به همین علت در 2 سال اخیر به صورت متوالی عنوان بهترین فرودگاه جهان را از آن خود کرده است. جالب است بدانید که فرودگاه چانگی هیچ پرواز داخلی ندارد و تمامی پرواز هایی که در این فرودگاه به زمین می نشینند و یا پرواز می کنند، همگی بین المللی هستند. فرودگاه بین المللی چانگی 25 کیلومتر تا مرکز شهر سنگاپور فاصله دارد و دارای 4 ترمینال مجهز و بزرگ می باشد.

آب و هوای کشور سنگاپور

کشور سنگاپور به علت قرار گیری در کنار دریا معمولا آب و هوای معتدل و مرطوبی دارد. آوریل، گرم‌ ترین ماه سال و ژانویه خنک ‌ترین ماه سال در سنگاپور می باشد. به طور کلی در تمام ماه های سال می توان به این کشور سفر کرد. سنگاپور جزء کشورهایی است که پذیرای مسافران کاری زیادی در طول سال است، به همین دلیل خیلی کم پیش می آید که هتل های این کشور با کمبود مسافر روبرو شود.

آب و هوای کشور سنگاپور

جاذبه های دیدنی و تفریحی کشور سنگاپور

جاذبه‌ های تفریحی و سرگرمی ‌های متعددی در سنگاپور برای گردشگران وجود دارد ازجمله پارک ‌های استوایی، غذاهای خوشمزه چینی و هندی، مراکز خرید، سواحل زیبا و باغ ‌وحشی که در میان بهترین ‌های دنیا قرار دارد.

چرخ و فلک

این چرخ و فلک عنوان دومین چرخ و فلک بلند دنیا را از آن خود کرده است. ارتفاع این چرخ و فلک 165 متر می باشد. در بالاترین نقطه چرخ و فلک پایین ترین نقطه شهر را خواهید دید، درضمن علاوه بر کل شهر، از این ارتفاع حتی می ‌توانید جزیره‌ Spice اندونزی و تنگه‌ Johor را مشاهده کنید.

باغ وحش

این باغ وحش به عنوان یکی از بهترین موزه‌ های جنگل بارانی دنیا شناخته می ‌شود و مکانی فوق‌العاده برای گشت ‌و‌ گذاری چند ساعته است. این مجموعه، امکانات کاملی دارد و حیوانات باغ وحش به خوبی حفاظت می ‌شوند و در محیط‌ هایی شبیه به زیستگاه‌ های طبیعی خود نگهداری می شوند. اورانگوتان، شامپانزه، گورخر، میرکت، اژدهای کومودو،  ببر سفید، کانگورو و ده‌ ها گونه جانوری دیگر در این مجموعه نگهداری می ‌شوند.

اسکله کلارک

این اسکله از قرن 19 میلادی باقی مانده است. در آن زمان این مکان یک بندر تجاری مهم سنگاپور محسوب میشد اما در حال حاضر فقط یک مرکز تفریحی و گردشگری است. این اسکله در اورچارد رود واقع شده است و شما در آنجا می توانید به رستوران های ساحلی سر بزنید و از خوردن غذاهای دریایی لذت ببرید.

جاذبه های دیدنی و تفریحی کشور سنگاپور

محله چینی ها

این محله کوچک شده کشور چین است به طوریکه ساختمان ها و تزییناتش به همان سبک چینی ها آماده شده است. از غذاخوری ‌های کوچک گرفته تا فانوس‌ های قرمز سنتی، هر نشانه ‌ای از چین که در نظر دارید، در این محله پیدا می ‌شود. این محله شور و هیجان بالایی دارد. معابد چینی در این محله کم نیستند و بازدید از آنها خالی از لطف نخواهند بود.

منبع: سفریتو راهنمای سفر و مرجع خرید بلیط هواپیما ، رزرو هتل ، خرید تور و مهاجرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *