یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا، کشور برزیل است. این کشور جاذبه های دیدنی فراوانی دارد به همین دلیل سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر دنیا می باشد. از این رو برای آشنایی بیشتر با کشور برزیل تاپایان مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با کشور برزیل

این کشور از ابتدا مهاجر نشین بود یعنی افرادی به این منطقه مهاجرت کردند و تبدیل به بومیان برزیل شدند. 9000 سال پیش افرادی به سوی ان منطقه حرکت کردند و با عبور از تنگه برینگ به برزیل رسیدند و مستقر شدند. این مهاجران متشکل از 4 نژاد بودند، افرادی از نژادهای اروپایی، سرخ ‌پوستان آمریکایی، آفریقایی ها و آسیایی ها بودند. در سال 1500 میلادی این کشور تت سلطه پرتغالی ها قرار گرفت، پرتغالی ها بردگانی از آفریقا به برزیل می آوردند. این سرزمین سال های زیاد مستعمره پرتغالی ها بود به همین دلیل زبان پرتغالی به مردم این کشور تحمیل شد. برزیل به صورت یک فدراسیون است و به شکل فدرالیسم اداره می شود. 26 ایالت و یک منطقه فدرال دارد که روی هم 27 واحد فدرال را شکل می دهند. احزاب فعال در این کشور تا سال 1964 با وجود برانکو، دیکتاتور وقت برزیل، از هرگونه فعالیت سیاسی منع شده بودند. به طور کلی کشور برزیل ستم و سختی های زیادی را در طول تاریخ دیده است. در جنگ جهانی دوم برزیل نیروهایی را به جنگ فرستاد.

آشنایی با کشور برزیل

کشور برزیل بخش عظیمی از سواحل قاره آمریکای جنوبی را فرا گرفته است. بزرگ‌ ترین و پرجمعیت ‌ترین کشور آمریکای جنوبی به شمار می رود. برزیل از جنوب با آرژانتین، جنوب غربی با پاراگوئه، از بخش غربی با بولیوی و پرو و از شمال با کلمبیا مرز مشترک دارد. در حقیقت، برزیل به جز اکوادور و شیلی با تمامی دیگر کشورهای آمریکای جنوبی مرز مشترک دارد. این کشور از شمال به نیمکره جنوبی کشیده شده ‌است. کشور برزیل پنجمین کشور از لحاظ وسعت در جهان به حساب می آید. پایتخت این کشور، شهر برازیلیا می باشد و ۵ ساعت و نیم با تهران اختلاف ساعت دارد و از آن عقب تر است. این شهر به دلیل داشتن معماری مدرن و برنامه ریزی شهری هنری منحصر به فردش، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. وسعت کشور برزیل به 8.511.965 کیلومتر مربع می رسد که از این میان 55.455 کیلومتر آن را آب فراگرفته است. پوشش زمین در این کشور از تنوع بسیار زیادی برخوردار است که شامل تپه‌ ها، کوه ها، جلگه ‌های پست و زمین های بایر می شوند. از دیگر ویژگی ‌های جغرافیایی کشور برزیل وجود رود آمازون در این کشور می باشد، رود آمازون بزرگ ترین و پر آب‌ ترین رود جهان و دومین رود طویل دنیا به شمار می رود و در نهایت این رود به اقیانوس اطلس می ‌ریزد.

فرهنگ و زبان مردم برزیل

زبان رسمی کشور برزیل، زبان پرتغالی است. تقریبا همه‌ جمعیت این کشور به این زبان صحبت می ‌کنند. پرتغالی زبانی است که در نشریات، رادیو و تلویزیون و تجارت برزیل مورد استفاده قرار می‌ گیرد. کشور برزیل، تنها کشور پرتغالی ‌زبان در قاره آمریکا محسوب می شود. به همین دلیل، این زبان تاثیرات زیادی بر فرهنگ این سرزمین داشته و فرهنگ آن را با سایر کشورهای اسپانیایی‌ زبان همسایه اش متمایز کرده است. مذهب اصلی کشور برزیل، کاتولیک کلیسای رم است. برزیل دارای بیشترین شمار کاتولیک‌ ها را در بین کشورهای جهان می باشد.

همانطور که می دانید کشور برزیل به جشن ها و فستیوال هایش شهرت جهانی دارد. مدارس فوتبال، تعطیلات کاتولیک و مراسم مذاهب بومی، کاندومبل و سنت ‌های به جای مانده از گذشته‌ برزیل، فرهنگ عامه مردم را تشکیل می ‌دهند. جشن سنتی که قبل از شروع چله روزه در برزیل برگزار می‌ شود و البته شهرهای ریودوژانیرو و سالوادور رژه ‌های مشهوری طی این جشن‌ ها اجرا می کنند. ورزش محبوب مردم برزیل، فوتبال می باشد. این کشور به داشتن فوتبالیست های معروف شهرت جهانی دارد که از مشهورترین آنها می توان به پله، گارینچا، جیرزینیو، ریولینو، کارلوس آلبرتو تورس، زیکو، سوکراتس، روماریو، رونالدو، ریوالدو، روبرتو کارلوس، جونینیو، آدریانو، دیگو، روبینیو، رونالدینیو و پسر طلایی فوتبال برزیل کاکا اشاره کرد. تیم ملی فوتبال برزیل تا کنون 5 با جام جهانی فوتبال را از آن خود کرده است. در حال حاضر تیم سائوپائولو قهرمان دسته یک باشگاه‌ های برزیل می باشد. برای سفر به این کشور نیاز به ویزای برزیل دارید.

فرهنگ و زبان مردم برزیل

فرودگاه های کشور برزیل

کشور برزیل دارای فرودگاه های بین المللی زیادی بوده که از مهم ترین آنها می توان به فرودگاه سانتا ماریا (سرژیپه)، آراکاخو- فرودگاه ول د کائس، بلم- فرودگاه تانکردو نوس، بلو هوریزونته- فرودگاه برازیلیا- فرودگاه دپوتادو لوئیس ادواردو مگاهاس، سالوادور- فرودگاه سانتوس دومنت، ریودوژانیرو- فرودگاه ویراکوپوس – کامپیناس و… اشاره کرد.

فرودگاه بین المللی گوارولوس سائوپولو اصلی ترین فرودگاه شهر سائوپائولو و کشور برزیل است. این فرودگاه در سال 1967 افتتاح شد و رسما فعالیت خود را آغاز کرد. فرودگاه بین المللی گوارولوس سائوپولو عنوان اولین پر رفت و آمدترین فرودگاه کشور برزیل به شمار می رود چون سالانه بیش از 40 میلیون مسافر جابه جا می کند. فرودگاه بین المللی ریودوژانیرو گالیائو که بیشتر با نام گالیائو مشهور است، فرودگاه اصلی شهر ریو محسوب می ‌شود و دومین فرودگاه بین‌ المللی شلوغ کشور برزیل شناخته شده است. فرودگاه بین المللی برازیلیا در پایتخت برزیل قرار گرفته است. این فرودگاه شهر برازیلیا را به تمام شهرهای بزرگ برزیل و بسیاری از مقصدهای بین المللی وصل می کند و عنوان سومین فرودگاه پرجمعیت برزیل را از آن خود کرده است.

آب و هوای کشور برزیل

کشور برزیل دارای پنج نوع آب ‌و‌هوا می باشد، این آب و هوا شامل گرمسیری در مرکز برزیل، کوهستانی، نیمه خشک در شمال شرقی، استوایی در شمال و معتدل در جنوب برزیل می شود. اما به طور کلی، بخش زیادی از کشور دارای آب و هوای گرمسیری است که پوشیده از جنگل های بارانی آمازون هستند. بهترین زمان سفر به برزیل، فصل تابستان است چرا که هوای مطلوبی در کشور جریان دارد.

آب و هوای کشور برزیل

جاذبه های دیدنی و تفریحی کشور برزیل

جنگل ‌های استوایی آمازون، سواحل بکر و دست نخورده و روحیات پر انرژی مردم برزیل هر گردشگری را به سمت خود جذب می کند.

ریو

ریودوژانیرو پنجمین شهر بزرگ دنیا شنخته شده است. این شهر جاذبه‌ های گردشگری زیادی دارد که برای سر زدن به آنها باید زمان زیادی وقت بگذارید. ریودوژانیرو مقصد گردشگری گرانی است اما ارزش هزینه کردن دارد. دوستداران ورزش و ماجراجویی، بناهای تاریخی و مذهبی و علاقه‌ مندان به طبیعت، همه از بازدید شهر ریو لذت می ‌برند.

آبشار ایگوازو

ایگوازو آبشار شگفت‌ انگیز و باشکوهی است که در مرز برزیل و آرژانتین قرار دارد و به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. طول آبشار ایگوازو از آبشار نیاگارا بیشتر است و دو برابر بیشتر از نیاگارا عریض تر است. در هر ثانیه حدود 12800 متر مکعب آب از این آبشار آن به پایین می ‌ریزد.

آبشار ایگوازو

فرناندو دی نوروها

فرناندو دی نوروها یک مجمع الجزایر آتشفشانی است و اولین پارک دریای برزیل شناخته می شود. این جزیره زیبا در سازمان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده ایت. بخش عظیمی از جزیره فرناندو دی نوروها حفاظت شده است و به در هر نوبت تنها 420 نفر اجازه بازدید دارند. در این جزیره شما سلبریتی های بسیاری را خواهید دید چون حضور در جزیره فرناندو دی نوروها هزینه بالایی را همراه دارد.

پارک ملی آمازون

8 درصد از وسعت کشور برزیل را جنگل های آمازون پوشش می دهد. آمازون مکانی عالی برای تماشای پرندگان، طبیعت ‌گردی و قایق‌ سواری کایاک می باشد.

منبع: سفریتو راهنمای سفر و مرجع خرید بلیط هواپیما ، رزرو هتل ، خرید تور و مهاجرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *