موزه یادبود فضانوردی روسیه دو ذات جدا از هم هستند. همه مشهورترین کیهان نورد روسی یوری گاگارین را می شناسند که اولین کسی بود که در 12 آوریل 1961 وارد فضای بیرونی شد. موزه هوانوردی و کیهان شناسی یا فقط موزه یادبود کیهان نوردی برای جشن 20مین سالگرد پرواز گاگارین افتتاح شد ، هرچند تاریخ موزه از سال 1964 آغاز شد ، هنگامی که بنای یادبود فاتحان فضا در مسکو برپا شد.

زیرا این موزه دقیقاً در مرکز این بنای یادبود ، درست در پایه ی یکپارچه ی چند ستون آن واقع شده است. این بنای تاریخی از تیتانیوم صیقلی ساخته شده است که در مهندسی موشک مورد استفاده قرار می گیرد. قسمت فوقانی این بنای تاریخی ساختمانی منحصر به فرد با ارتفاع 110 متر و زاویه شیب 77 درجه است. با انتخاب تور روسیه از این کشور اسرارآمیز دیدن نمایید.

موزه یادبود فضانوردی بنایی از جنس تیتانیوم صیغلی در شهر مسکو + آدرس و تصاویر

مطالب مرتبط : مهاجرت به روسیه

آثار موجود در موزه یادبود فضانوردی

نخستین اثر موزه یادبود کیهان شناسی در عین حال اولین شواهد پیروزی فضایی روسیه بود. لباس فضایی ، ماهواره های مصنوعی زمین ، وسایل نقلیه فضایی برای تحقیق در مورد سیارات ماه و منظومه شمسی از جمله این اثرها بودند. در سال 2006 ، این موزه برای بازسازی که به مدت سه سال به طول انجامید، بسته شد. موزه کیهان شناسی در سال 2009 با فرمت جدید دوباره افتتاح شد و فضای نمایشگاه چهار برابر بزرگتر شد.

اکنون این نمایشگاه هشت سالن دارد و این موزه یک سالن سینما و یک سالن کنفرانس نیز دارد. نمایشگاه مجدد باعث شد تا تجهیزات فضایی در مقیاس کامل را به نمایش بگذارند. در اینجا وسایل کسانی را که در صنعت فضایی شرکت کرده اند ، اسناد بایگانی ، تصاویر متحرک و ثابت ، اشیای نشان شناسی ، تمبر شناسی و اثرهای دیگر را پیدا خواهید کرد. آثار تعاملی مختلفی از قبیل شبیه سازهای فضایی حمل و نقل های فضایی ، شبیه ساز مجازی ایستگاه فضایی بین المللی و سایر موارد در آنجا وجود دارد.

آثار موجود در موزه یادبود فضانوردی

نسخه های مینیاتوری موجود در موزه

همچنین می توانید در اینجا نسخه مینیاتوری از مرکز کنترل ماموریت را پیدا کنید ، جایی که می توانید ایستگاه فضایی بین المللی را در زمان واقعی تماشا کنید و با خدمه آن ارتباط برقرار کنید.

موزه تجدید شده در زمینی به مساحت 8500 متر مربع واقع شده است که 4000 متر از آن به نمایشگاه اختصاص داده شده است.

این نمایشگاه شامل بیش از 93 هزار واحد است که هم اکنون قطعات هنری ، تمبر و سکه نیز هستند.

این موزه از سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر و پنجشنبه تا 9 بعدازظهر باز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *