تئاتر بولشوی یکی از بزرگترین تئاترهای اپرا و باله در روسیه و یکی از مهمترین آنها در جهان است. مجموعه ساختمانهای تئاتر در قلب مسکو ، در میدان تئاتر واقع شده است. بیش از 800 اثر هنری، از جمله نخستین اپرا و اپرای روسی توسط افراد مشهور مانند وردی ، واگنر ، بلینی ، دونیزتی و سایر آهنگسازان در استیج تئاتر بولشوی اجرا شده است. با انتخاب تور روسیه از این کشور اسرارآمیز دیدن نمایید.

نمایش های اپرای برتر جهان  توسط چایکوفسکی ، راچمانینف ، پروکوفیف و آرنسکی در آنجا اجرا شده است. راخمانینوف بزرگ در آنجا اجرا شده است. در مارس 1736 ، دادستان استانی ، شاهزاده پیتر ارووسف ساخت ساختمان تئاتر را در ساحل سمت راست رودخانه نگلینكا ، گوشه خیابان پتروفكا آغاز كرد. سپس تئاتر پتروسکی نامیده شد.

آتش سوزی ساختمان نیمه کاره تئاتر بولشوی 

آتش سوزی ساختمان نیمه کاره تئاتر بولشوی

اما پیتر ارووسف نتوانست ساخت آن را تمام کند. ساختمان دچار آتش سوزی شد. پس از آتش سوزی ، ساخت ساختمان تئاتر توسط همراه وی ، کارآفرین انگلیسی مایکل مدوکس به پایان رسید. آن اولین تئاتر حرفه ای بود. فهرست نمایش های تئاتر شامل نمایش های درام ، اپرا و باله است. تئاتر پتروفسکی در تاریخ 30 دسامبر 1780 افتتاح شد. در سال 1805 در آتش سوزی سوخت. ساختمان جدید که به سرپرستی کارلو روسی در میدان آربات ساخته شد ، در سال 1812 نیز دچار آتش سوزی شد. در 1818-1825 ساختمان جدید تئاتر توسط الکساندر  میخایلوف در همان مکان ساخته شد.

این ساخت و ساز تحت نظارت معمار O. Bo ve بود. مساحت این بنا به اندازه قابل توجهی افزایش یافت ، به همین دلیل به نام تئاتر بولشوی به معنای بزرگ نامیده شد. پس از آتش سوزی در مارس 1853 ، این بنا با هدایت معمار کاووس بازسازی شد. در حین بازسازی پس از آتش سوزی ، ساختمان کاملاً بازسازی شده و با رواق سنگی سفید با هشت ستون تزئین شده است. ساختمان تئاتر یکی از بهترین نمونه های معماری کلاسیک روسیه است. این بنا با ارابه چهار اسبه برنزی معروف آپولو توسط پیتر کلود تاج گذاری شده است.

نشان ملی روسیه بر سردر این تئاتر

مطالب مرتبط : مهاجرت به روسیه

نشان ملی روسیه بر سردر این تئاتر

یک عقاب دوسر گچی- نشان ملی روسیه در جلوی ساختمان- قرار دارد. نه موزالهه ه با آپولو در سقف سالن اجتماعات قرار داده شده اند. به لطف خلاقیت آلبرت کاووس ، این ساختمان کاملاً با ساختارهای معماری اطراف متناسب ساخته شده است. پنج ردیف سالن می تواند 2100 تماشاگر را در خود جای دهد. با توجه به خواص آکوستیک آن ، یکی از بهترین های جهان به حساب می آید. در سال 2005 ، بازسازی تئاتر آغاز شد و پس از 6 سال کار عظیم ، 28 اکتبر 2011 افتتاح استیج اصلی آن برگزار شد. مساحت تئاتر بولشوی دو برابر شده و به 80،000 متر مربع رسیده است ، آنجا قسمت زیرزمینی پیدا شده است ، و سیستم بی نظیر آکوستیک سالن احیا شده است.

ساختمان تئاتر بولشوی چند طبقه دارد؟

ساختمان تئاتر بولشوی چند طبقه دارد؟

این صحنه نمایش اکنون دارای یک ساختمان شش طبقه است ، تمام فرآیندها رایانه ای شده اند . نقاشی های دیواری در سرسرای سفید تئاتر بازسازی شده است. پارچه ها و ملیله های ژاکارد در تالار گرد و سرسرای تئاتر امپریال در مدت 5 سال توسط 156 هنرمند از سراسر روسیه ترمیم شدند. تئاتر بلشوی در مسکو یکی از تئاترهای مهم جهان است. این تئاتر نقش مهمی در توسعه مکتب موسیقی و صحنه و هنر ملی روسیه از جمله باله مشهور روسی ایفا کرده است.

بازدید از تئاترهای مسکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *