ایتالیا کشوری با سابقه تاریخی است. سفر به ایتالیا آرزوی خیلی از گردشگران می باشد که برای سفر به این کشور روزشماری می کنند. ایتالیا مادر شهرهای مجسمه ‌ها و شهر کلیساها. شهر میکل‌آنژ و داوینچی است. اگر شما هم قصد دارید در آینده ای نزدیک به ایتالیا بروید با ما همراه باشید تا با مهمترین دیدنی های ایتالیا بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با کشور ایتالیا

ایتالیا کشوری است که در جنوب اروپا قرار گرفته است. ایتالیا مساحتی به 333/301 کیلومترمربع بوده و 61 میلیون نفر جمعیت دارد. ایتالیا با کشورهای اتریش، فرانسه، واتیکان، سان مارینو، اسلوونی و سوئیس همسایه است. نقشه این کشور شبیه چکمه است، به همین دلیل این کشور به عنوان چکمه شهرت دارد. مردم کشور ایتالیا به زبان های مختلفی صحبت می کنند با این حال زبان رسمی این کشور، زبان ایتالیایی است و مردم این کشور خیلی کم به زبان انگلیسی تسلط دارند.

بیش از 80 درصد مردم اعلام کرده اند که کاتولیک هستند و همچنین مسلمانان نیز حدود 7 درصد از کل جمعیت ایتالیا را تشکیل می دهند. فرهنگ مردم کشور ایتالیا به فرهنگ ایران بسیار نزدیک است. در این کشور موزه های بسیار زیادی وجود دارد و مردمان ایتالیا به هنر بسیار علاقه مند هستند چرا که از دوران روم باستان هنر در ایتالیا تغییر شکل داده و روز به روز در این زمینه پیشرفت کرده است. موسیقی، نقش مهمی در فرهنگ ایتالیا دارد. پیانو و ویولون که هردو در ایتالیا اختراع شده اند و فرم های موسیقی کلاسیک مانند سمفونی، کنسرتو و سونات در این ایتایل شکل گرفته اند.

شهرهای توریستی ایتالیا

شهر پورتوفینو یک شهر بندری و جذاب در تور ایتالیا می باشد. این شهر دارای منظره هایی زیبا با معماری بی نظیری از خانه های لب دریا است. این شهر یکی از منحصر به فردترین و زیباترین شهرهای ساحلی در ایتالیا به شمار می رود که خانه های آن به صورت کاملاً ردیفی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. با اقامت در این شهر بندری می توانید به یکی از روستاهای اطراف رفته و از ماهیگیری لذت ببرید. البته این شهر در کنار زیبایی و طبیعت خود دارای آثار تاریخی متنوعی است که می تواند برای بازدیدکنندگان دیدنی های ایتالیا جذاب باشد. یکی از این آثار، قلعه کاستلو است. قدم زدن در ساحل و مشاهده ی طبیعت زیبای محیط اطراف می تواند تجربه خاطره انگیزی برای شما باشد.

شهر رم به عنوان پایتخت کشور ایتالیا، یکی از تاریخی ترین شهرهای اروپا به شمار می رود که سنت و فرهنگ خود را همچنان تا به امروز حفظ کرده است. این شهر قدمتی بیش از 2500 سال دارد. بناهای تاریخی و موزه های زیادی در شهر رم وجود دارد که چند روز زمان می برد تا از همه آنها دیدن کنید. در شهر رم انواع مجسمه های خارق العاده وجود دارد که اثر بزرگانی همچون میکل آنژ و داوینچی می باشند. حضور دائمی توریست ‌ها و بناهای تمدن کهن است که شهر رم را ابدی و ازلی جلوه می ‌دهد.

جاذبه های توریستی و تفریحی ایتالیا

آوازه‌ بناهای تاریخی و سازه هایی با معماری‌ های خاص در ایتالیا به گوشتان رسیده و می ‌دانید این کشور از نظر معماری فوق العاده است. این کشور اروپایی میزبان بیشترین آثار ثبت شده در سازمان یونسکو می باشد. بنابراین در سفر به ایتالیا لازم است از دیدنی های ایتالیا و تفریحی این کشور بازدید نمایید.

ساحل لاپلوسا

لاپلوسا یکی از بهترین دیدنی های ایتالیا است. لاپلوسا یکی از ساحل های جذاب و خیره کننده ی ساردینا است که در بین بهترین جاذبه های گردشگری ایتالیا قرار می گیرد. عمق کم آب در این ساحل در کنار شن های لطیف و زیبای آن سبب شده شما به راحتی عمق شفاف آب را ببینید و از نزدیک با دنیای موجودات دریایی آشنا شوید. این ساحل خصوصیات مشترک زیادی با جزایر کاراییب دارد. اگر به ایتالیا سفر کردید و در بین جاذبه های گردشگری ایتالیا این منطقه را برای تفریح انتخاب کردید، حتماً از قایق سواری، غواصی و موج سواری آن لذت ببرید.

کانال بزرگ ونیز

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ایتالیا کانال بزرگ ونیز در ایتالیا است. ونیز یکی از شهرهای محبوب ایتالیا است که به شهر آب شهرت یافته است. این شهر بیشترین جاذبه های گردشگری ایتالیا را به خود اختصاص می دهد و آمارها نشان می دهند که تعداد گردشگران این شهر از تعداد ساکنان آن بیشتر هستند. این شهر دارای یک کانال آبی بزرگ است که در قسمت های مختلف شهر ونیز می توانید آن را مشاهده کنید. اگر به ایتالیا سفر کردید حتماً از این کانال هیجان انگیز دیدن کنید.

برج کج پیزا

یکی از جالب توجه ترین و محبوب ترین دیدنی های ایتالیا برج کج پیزا است که ساخت آن نزدیک به 177 سال به طول انجامید. نکته ی جالبی که در مورد برج کج پیزا وجود دارد این است که ساخت این برج در سال 1173 آغاز شد اما به دلیل مشکلاتی که در ساخت آن وجود داشت شروع به کج شدن کرد. مهندسان مختلف برای ایجاد تعادل در این برج شروع به ساخت طبقاتی کردند که یک طرف آنها بلندتر از طرف دیگر باشد. این برج در قرن چهاردم تکمیل شد و بازدیدکنندگان زیادی از اقصی نقاط جهان از آن دیدن کردند. هم اکنون برج کج پیزا به عنوان یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری ایتالیا به شمار می رود.

پارک ملی گرند پارادایز

پارک ملی گرند پارادایز از دیگر جاذبه های گردشگری ایتالیا است که در منطقه زیبا و خیره کننده ی آلپ قرار گرفته است. این منطقه دارای طبیعتی سرسبز با نمای کوه است که می تواند برای پیاده روی و کوهنوردی مناسب باشد. در پارک ملی گرن پارادایز حیوانات مختلفی نظیر بز کوهی، گرگ، گورکن ها، سیاهگوش و قاقم حفاظت می شود. اگر به ایتالیا سفر کردید حتما در بین جاذبه های گردشگری ایتالیا از این پارک دیدن کنید و از تفریحات متنوع آن مانند کوهنوردی، اسکی و پیاده روی لذت ببرید.

آبنمای تروی

آبنمای تروی توسط شخصی به نام نیکولای سالوی ساخته شد. یکی از نکات جالبی که در مورد آبنمای تروی باید بدانید این است که مسافران این شهر برای سلامت برگشتن به رم در آب این آبنما سکه پرتاب می کنند. بازدید از این آبنما شب هنگام می تواند فضای رومانتیک و جذابی را برای عاشقان فراهم کند. مردم این شهر معتقدند انداختن دو سکه در آب می تواند روابط عاشقان را مستحکم کند.

کلیسای سن ویتال

از دیدنی های ایتالیا کلیسای سن ویتال است که در شهر راوانای ایتالیا قرار دارد. راوانا زمانی به عنوان پایتخت امپراتوری روم شرقی شناخته شد اما هم اکنون به خاطر داشتن این کلیسا به شهرت رسیده است. یکی از جذابیت های کلیسای سن ویتال دیدن کاشی کاری های زیبای آن است. این کلیسا در قرن ششم ساخته شد و از کلیساهای قدیمی ایتالیا به شمار می رود. کاشی کاری های موجود در این کلیسا قسمت هایی از کتاب مقدس را نشان می دهند. کسانی که به معماری، هنر و حتی دین علاقه زیادی دارند می توانند در بین جاذبه های گردشگری ایتالیا از این مکان هم دیدن کنند.

کلوسئوم

این بنا شهرت زیادی دارد در واقع هر توریستی که به ایتالیا سفر می کند حتما از کلوسئوم دیدن می کند. این سازه متعلق به دوران رم باستان است که در دوره های مختلف آسیب دیده و تا حدودی تخریب شده است. اگر به دنبال معماری و هنر ایتالیا هستید از کلوسئوم بازدید کنید.

منبع: سفریتو راهنمای سفر و مرجع خرید بلیط هواپیما ، رزرو هتل ، خرید تور و مهاجرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *