بزرگ ترین کشور اروپای غربی به شمار می رود، این کشور حدود 67،000،000 نفر جمعیت را در خود جای داده است. کشور فرانسه با کشورهای بلژیک، آلمان، لوکزامبورگ، ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، موناکو و آندورا همسایه می باشد، فرانسه با 4 دریا از جمله دریای سیاه، مدیترانه، مانش و اقیانوس اطلس در ارتباط است، این سواحل مرزی به همراه رشته کوه های آلپ طبیعت زیبا و خارق العاده ای به فرانسه بخشیده اند. در هر بخش لزوم وجود و یا عدم وجود دعوتنامه فرانسه مطرح شده است.

کشور فرانسه

زبان رسمی این کشور، زبان فرانسوی می باشد. مردم فرانسه به زبان مادری شان تعصب خاصی دارند و برای این زبان ارزش قائل هستند. حدود 88 درصد مردم این کشور به زبان فرانسوی صحبت می کنند. اما فرهنگ مرد سالاری در بین خانواده های فرانسوی به چشم می آید. مردم فرانسه به کشورسان، آداب و رسوم، فرهنگ و زبانشان تعصب دارند و همچنین تعصب در وطن پرستی از ویژگی های بارز این سرزمین می باشد که در شهره جهانی دارد.

دعوتنامه فرانسه

دعوتنامه نامه ای که از طریق فرد مقیم در کشور مقصد برای شما ارسال می گردد. دعوتنامه فرانسه نشان دهنده این است که شما در این کشور آشنایی دارید و در صورت لزوم می توانید از کمک های او بهره مند شوید. همچنین با در دست داشتن این دعوتنامه حساسیت سفارت بر هدف سفر شما کاهش می یابد و می توانید روند مربوط به پرونده با سرعت بیشتری پیش رو بگذارید. دعوتنامه فرانسه در هر نوعی تاثیری قابل قبول بر روی اخذ ویزا دارد، اما در مواردی خاص هم بدون وجود آن هرگز قادر به ارائه درخواست خواهید بود. به عنوان مثال اگر قصد دارید در یک نمایشگاه شرکت کنید باید دعوتنامه مرتبط با آن را ارائه دهید، بدون در دست داشتن این دعوتنامه به پرونده ویزای شما رسیدگی نخواهد شد.

انواع دعوتنامه فرانسه

دعوتنامه ها انواع گوناگونی دارد که مهم ترین آنها می توان به دعوتنامه خویشاوندی، دعوتنامه تجاری، دعوتنامه پزشکی جهت درمان، دعوتنامه کاری، دعوتنامه نمایشگاهی و دعوتنامه تحصیلی اشاره کرد.

دعوتنامه فرانسه از نوع توریستی

این دعوتنامه مختص افرادی است که با هدف بازدید و تفریح به کشور فرانسه سفر می کنند. اگر کسی از اقوام شما در این کشور سکونت دارد می تواند دعوتنامه ای را جهت سهولت مراحل اخذ ویزا برای تان ارسال نمایدتوجه داشته باشید که دعوتنامه باید به زبان کشور مقصد یعنی فرانسوی نوشته شود. همچنین مندرجات ذکر شده در متن دعوتنامه ارسالی باید با اهداف و گفته های شما نیز تطابق داشته باشد در غیر اینصورت نه تنها مورد قبول نخواهد بود بلکه مسئول سفارت را به شک خواهد انداخت و روند رسیدگی به پرونده تان به تعویق می افتد. دعوتنامه فرانسه نمی تواند تضمینی باشد برای اخذ ویزا اما می تواند روند صدور و رسیدگی به پرونده شما را سرعت ببخشد.

دعوتنامه فرانسه از نوع خانوادگی

این نوع دعوتنامه فرانسه مختص افراد خانواده شما می باشد که خویشاوندی نزدیکی با شما دارند، این افراد اقوام درجه یک و دو هستند. در خصوص این نوع دعوت نامه فرانسه باید گفت که از سفرهای خانوادگی اجتناب کنید، چراکه اگر برای همه اعضا خانواده دعوتنامه ارسال شده باشد مسئول سفارت سخت گیری بیشتری درخصوص مصاحبه و روند صدور پرونده دارد. اگر می خواهید برای پدر، مادر، پدربزرگ و یا مادر بزرگ تان دعوت نامه فرانسه را ارسال نمایید، در جهت کمک بیشتر به روال پرونده آن ها خودتان متن درخواست ویزا را نیز به زبان فرانسوی بنویسید، این موضوع و راهنمایی آن ها در جریان صدور ویزا می تواند نتیجه ای مثبت را به دنبال داشته باشد.

دعوتنامه فرانسه از نوع تحصیلی

بسیاری از دانشجویان رویای تحصیل در دانشگاه های فرانسه را دارند چراکه این کشور دارای دانشگاه هایی با جایگاه های برتر است. افرادی که می خواهند در دانشگاه های این کشور ادامه تحصیل دهند باید دعوتنامه فرانسه از نوع تحصیلی داشته باشند. اگر قصد تحصیل دارید و می خواهید روند صدور ویزای فرانسه به خوبی پیش برود باید دعوتنامه صادر شده از دانشگاه مربوطه را به سفارت ارائه دهید، بدون ارائه دعوتنامه قادر به دریافت ویزا نیستید.

دعوت نامه فرانسه از نوع تجاری

این نوع از دعوتنامه فرانسه برای سفرهای تجاری، سرمایه گذاری، شرکت در همایش و کنفرانس، شرکت در ملاقات ها و جلسات کاری و موارد این چنینی مورد استفاده قرار میگیرد. به عنوان مثال اگر قرار است با مسئولین یک شرکت بزرگ در فرانسه ملاقات داشته باشید باید از آن ها بخواهید که دعوتنامه مرتبط را برای شما ارسال نمایند تا بتوانید مستنداتی معتبر در خصوص هدف تان به سفارت ارائه دهید. در برخی از سفرهای تجاری خاص صدور ویزا بدون وجود دعوتنامه امکان پذیر نیست.

دعوتنامه فرانسه از نوع نمایشگاهی

این نوع دعوتنامه نیز برای کسانی ارسال می شود که قصد شرکت در نمایشگاه های بین المللی را دارند. افرادی که غرفه اجاره کرده اند، افرادی که در حال تحصیل در موضوع نمایشگاه و همچنین افرادی که در حا فعالیت در خصوص موضوع نمایشگاه نیاز به دعوت نامه نمایشگاهی فرانسه دارند. ناگفته نماند که در این نوع از دعوت نامه فرانسه ذکر مدت زمان سفر و تاریخ آغاز و پایان نمایشگاه الزامی ست.

دعوت نامه فرانسه از نوع کاری

با توجه به اینکه در کشور فرانسه شرایط کاری بسیار خوب است از این رو افراد زیادی هستند که دوست دارند در این کشور مشغول  به کار شوند. ویزای کاری فرانسه ملزم به داشتن دعوتنامه فرانسه از نوع کاری و تعیین وقت سفارت فرانسه می باشد. این دعوتنامه باید از طرف شرکت و یا کارفرمایی که قصد دارید برای او کار کنید ارسال شود و حاوی همه جزئیات مد نظر سفارت باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ دعوت نامه فرانسه

شخصی که قصد ارسال دعوتنامه فرانسه را برای فرد متقاضی دارد باید اطلاعاتی از او را در متن دعوتنامه به ثبت برساند، برخی از این اطلاعات عبارتند از: نام و نام خانوادگی کامل دریافت کننده دعوت نامه فرانسه، تاریخ تولد او، آدرس و شماره تلفن دقیق، نسبت خانوادگی و مدارک لازم برای اثبات آن، هدف فرد متقاضی از سفر به فرانسه که نوع دعوت نامه فرانسه را نیز تعیین می کند، مدت زمانی که قرار است در این کشور بماند، زمان بازگشت او به کشور مبدا و آدرس دقیق محل اقامت وی. اما در ادامه باید مدارکی هم ارائه دهند عبارتند از:

تاریخ اعتبار دعوتنامه فرانسه

مدت اعتبار دعوتنامه فرانسه در هر نوعی از موارد مهمی است که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار می گیرد، در بعضی موارد روند پیگیری درخواست ویزای شما چندین ماه زمان بگیرد و اگر زمان مصاحبه مامور سفارت فرانسه متوجه شود که تاریخ درج شده در دعوتنامه گذشته است و دیگر هیچ اعتباری ندارد، آن دعوتنامه بی ارزش خواهد شد. با به پایان رسیدن تاریخ انقضای دعوت نامه فرانسه نشان از ضعف مدارک شما دارد و شاید تا ماه های زیادی موفق به اخذ ویزای تان نشوید و یا ریجکت شوید.

سفارت کشور فرانسه در تهران

منبع: سفریتو راهنمای سفر و مرجع خرید بلیط هواپیما ، رزرو هتل ، خرید تور و مهاجرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *