شما می توانید با شرکت در تور کراچی از جاذبه های جذاب و دیدنی این شهر همراه با خانواده و دوستان خود دیدن کنید و لذت ببرید. با تور توریستی و تفریحی کراچی شما یک سفر برنامه ریزی شده و عاری از هر گونه دغدغه زمانی و اقامتی خواهید داشت. تور کراچی گزینه خوبی برای شما می باشد. شهر کراچی یکی از شهرهای تاریخی و باستانی کشور پاکستان است. که شما می توانید به همراه تور کراچی از آن بازدید نمایید. برای آشنایی بیشتر با تور کراچی تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به کراچی

شهر کراچی در جنوب شرقی پاکستان قرار گرفته است. این شهر در کرانه‌ ساحلی دریای عربستان و در بین دو بندر بسیار شلوغ و معروف پاکستان.اقع شده است. شهر کراچی مرکز استان سینگ در پاکستان است. کراچی بزرگ ترین شهر پاکستان و نیز مرکز اقتصادی و تجاری این کشور محسوب می ‌شود. این شهر وسعت زیادی دارد و حدود 22 میلیون نفر را در خود جای داده است، به همین علت پرجمعیت ترین شهر در کشور پاکستان به شما می رود. مردم این منطقه به زبان اردو با یکدیگر صحبت می کنند و همچنین دین اکثریت مردم کراچی دین اسلام می باشد.

شهر کراچی دارای جاذبه های تفریحی، تاریخی، مذهبی، مراکز خرید مدرن و سنتی، تفریحات آبی و ورزشی و غیره می باشد. قایقرانی و کشتیرانی از مهم ترین تفریحات و ورزش های ساحلی گردشگران تور کراچی محسوب می شود. و به دلیل نزدیک بودن کشور پاکستان به کشور ایران و نزدیکی فرهنگی هر دو کشور به یکدیگراز لحاظ آداب و رسوم و همچنین از لحاظ زبانی و مواد غذایی بسیار شبیه به هم هستند. هرچند که فرهنگ کشور پاکستان ترکیبی از فرهنگ کشور هند را نیز در خود دارد.

 

بهترین زمان سفر با تور کراچی

شهر کراچی به دلیل موقعیت جغرافیاییش که در منطقه ساحلی قرار گرفته است، آب و هوای معتدل دارد. این شهر در فصل زمستان آب و هوای معتدل دارد و در فصل تابستان بسیار گرم می باشد. اگر چه کراچی در مجاورت دریا قرار دارد و هوا معمولا معتدل است اما در تابستان بادهای شمالی گرمای هوا را تغییر می دهد. به همین علت گرمای بیش از اندازه در فصل تابستان احساس می شود. می توان گفت بهترین زمان سفر با تور کراچی، فصل زمستان می باشد. این فصل که شرایط آب و هوایی بسیار مناسبی دارد و گردشگران گرمای نوار ساحلی را کمتر حس می کنند و لحظات خاطره انگیز و به یاد ماندنی را برای گردشگران به ارمغان می آورد. غروب فصل زمستان در کنار سواحل کراچی بسیار رمانتیک و جذاب و  دلنشین می شود. با تور کراچی سفری بی نظیر را تجربه خواهید کرد.

فرودگاه های شهر کراچی

فرودگاه بین ‌المللی جناح کراچی بزرگ ‌ترین فرودگاه پروازهای بین ‌المللی و داخلی کشور پاکستان محسوب می شود. ان فرودگاه بین المللی در شهر کراچی واقع شده است. این فرودگاه به یاد محمد علی جناح نام گذاری شده است. توجه داشته باشید که فرودگاه جناح کراچی می تواند میانگین سالانه بیش از 12 میلیون مسافر را جابجا کند. این فرودگاه دارای 3 ترمینال می باشد، ترمینال شماره 1 به‌ عنوان مقر و دفتر اصلی استفاده می شود که در اختیار بخش هوانوردی پاكستان قرار دارد كه مالک و گرداننده این فرودگاه نیز می باشد. ترمینال 2 فرودگاه جناح امروزه به پروازهای حجاج پاکستان اختصاص داده شده است. در ترمینال 3 هم امکاناتی از قبیل ستوران‌، بانک، خودپرداز، مرکز خرید، خدمات مالی و دفاتر اداری و تجاری وجود دارد.

غذاهای محلی کراچی

کشور پاکستان یکی از کشورهای شبه قاره هند است و به همین دلیل اشتراکات فرهنگی، غذایی زیادی با کشور هند و کشورهای همسایه دارد. جالب است بدانید که گوشت در آشپزی پاکستانی به خصوص در شهر کراچی نقش بسیار پررنگی دارد و تقریبا در تمام غذاها، حتی غذاهایی که بیشتر با سبزیجات پخته می شوند باز هم گوشت استفاده می شود.

بریانی

یکی از معروف ترین غذاهای پاکستانی بریانی می باشد. این غذا متعلق به شبه قاره هند بوده و ممکن است در سفر به هند و شهرهای مختلف آن هم این غذا را ببینید. بریانی ترکیب برنج زرد و گوشت قرمز یا سفید و ادویه های مختلف تند است. برای رنگ دادن به برنج از ترکیب ادویه ها و سبزیجات مختلف استفاده می کنند که علاوه بر رنگ زردی که به برنج می دهند عطر و طعم فوق العاده ای هم به غذا می دهند. برای تکمیل شدن این غذا، معمولا لیمو، سیب زمینی و گوجه هم به غذا اضافه می کنند و سرو می کنند. بریانی غذایی بسیار خوش طعم است که به دلیل استفاده از برنج و گوشت با سلیقه و ذائقه ما ایرانی ها هم کاملا سازگار است. اما توجه داشته باشید که این غذا بسیار تند می باشد.

بن کباب

این کباب شبیه همبرگر است و به همراه نان همبرگر یا نان هات ‌داگ خورده می ‌شود. برای تهیه این غذا معمولا از گوشت گوسفند، گاو و مرغ به همراه سیب ‌زمینی، تخم‌ مرغ، پیاز و ادویه مخصوص غذاهای آسیای جنوبی استفاده می کنند. در مخلوط گوشت بن کباب از دانه ‌های زیره خرد شده و عدس نیز استفاده می ‌شود و در روغن حیوانی یا روغن معمولی سرخ می‌ شود و با نان سرو می شود.

 

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی تور کراچی

برای کسانی که قصد جهانگردی دارند پاکستان نقطه خوبی می تواند برای شروع باشد. اکثر شهرهای پاکستان دارای آثار تاریخی زیبایی می باشند. که باعث جذب جهانگردان و توریست های فراوانی می شود. درست است بعضی ناآرامی ها در کشور وجود دارد ولی این فقط مختص یک قسمت از کشور است. به هرحال گردشگران زیادی هرساله از این مکان های تاریخی و دیدنی کراچی با تور کراچی  بازدید می کنند. تور کراچی گروه گروه گردشگران را با برنامه ریزی خاص خود به اینجا می آورند و شما را به بازدید مکان هایی می برد که شاید اگر به تنهایی سفر کنید نتوانید دیدن نمایید. موزه پاف یا موزه جنگی پاکستان که جنگ ‌افزارهای جنگ سال 1965 میلادی این کشور را در این مرکز نگهداری می کنند، موزه دریایی، برج اقیانوسی و یادمان سه شمشیر از جمله اماکن دیدنی و جذاب شهر کراچی محسوب می‌ شوند.

موزه ملی پاکستان

موزه ملی پاکستان مجموعه ‌ای از گنجینه ‌ها، نسخه‌ های خطی و آثار تاریخی متعلق به کشور پاکستان را در خود جای داده‌ و به نمایش گذاشته شده است. درحالیکه تندیس های قدیمی که از 2500 سال پیش باقی مانده اند در این موزه وجود دارد، بنابراین بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود. این موزه در شهر کراچی پاکستان واقع شده ‌است.

 

مشهورترین مراکز خرید کراچی

کراچی خیلی پیش از این چندین باربه عنوان ارزان ترین شهر جهان نام گرفته است. ارزان قیمت بودن اجناس یک شهر معمولا به قیمت مواد خوراکی به ویژه نان، لوازم بهداشتی مانند صابون و شامپو، لباسی و کرایه وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی مربوط می شود. با اینکه شهر اسلام آباد محل سکونت افراد ثروتمند و گران ترین شهر پاکستان می باشد. اما باز کشور پاکستان در مقایسه با بیشتر کشورها ارزان ترین قیمت ها را به نام خود ثبت کرده است. پاکستان دارای مراکز خرید و بازارهای بسیاری می باشد و همه جهانگردان در سفر به این کشور علاقه زیادی به خرید از این بازارها نشان می دهند. شما می توانید در کنار بازدید از آثار تاریخی و باستانی این کشور از خرید از مراکز خرید و بازارهای کراچی لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *