در این مقاله اطلاعات جامع و لازم برای سفر به شهر بزرگ و دیدنی توکیو را در اختیارتان خواهیم گذاشت تا در ادامه با مهم ‌ترین جاذبه‌ های شهر، هزینه‌ های سفر و سایر مواردی که پیش از سفر باید بدانید، آشنا می شوید. بنابراین تا پایان مقاله تور توکیو با ما همراه باشید.

راهنمای سفر به توکیو

شهر توکیو، در شرق جزیره هونشوی کشور ژاپن قرار دارد. جزایر توکیو اکثرا از جزایر آتشفشانی شکل گرفته‌ اند. شهر توکیو به گونه ای است که این شهر با استان های چیبا، یاماناشی، سایتاما و کاناگاوا همسایه می باشد. مساحت این شهر صنعتی و بزرگ که از جنوبی ترین و شرقی ترین نواحی کشور ژاپن به شمار می آید نزدیک به 2.187 کیلومتر مربع می باشد و حدود 13 میلیون نفر در این شهر زندگی می کنند و از پرجمعیت ترین شهرهای جهان به شمار می رود. شهر توکیو پایتخت صنعتی ترین و مدرن ترین کشور دنیا، ژاپن است که در گذشته ادو نام داشت.

راهنمای سفر به توکیو

این شهر با وجود خسارت های سنیگینی که هرساله به علت بلایای طبیعی و در گذشته از جنگ های خشن و بی رحم به خود دیده است باز هم در صدر پیشرفته ترین ها قرار داد. زبان مردم توکیو همچون مناطق دیگر این کشور، زبان ژاپنی است و مردم به این زبان صحبت می کنند. اگر چه ژاپنی ها کلمات مشترک بسیاری با زبان چینی ها دارند اما در ریشه بسیار با هم متفاوت هستند. زبان ژاپنی از شاخه زبان های آلتایی به شمار می آید. شهر توکیو، سرزمینی هزار رنگ و زیبا از فرهنگ‌ های سنتی و بومی و جدیدترین پیشرفت‌ های دنیای مدرن است. خیابان ‌های شلوغ و پرازدحام با تبلیغات خیره‌ کننده‌ نئونی، انگار از دل یک فیلم علمی تخیلی بیرون آمده ‌اند.

بهترین زمان سفر با تورتوکیو

شهر توکیو از نظر آب و هوایی، در منطقه ای قرار دارد که از شرایط آب و هوایی مرطوب و نیمه گرمسیری برخوردار می باشد. شهر توکیو تابستان‌ هایی گرم و زمستان‌ هایی معتدل دارد. گرم ‌ترین زمان سال در توکیو اواسط تیر تا مرداد ماه است و سردترین ماه سال اواسط دی تا بهمن ماه می باشد. بهترن زمان برای سفر به توکیو بین ماه‌های مارس تا آوریل و سپتامبر تا نوامبر است در این زمان آب و هوای ملایم و مطبوعی جریان دارد. فصل بهار هم تقریبا همین آب و هوای را دارد درحالیکه فصل تابستان، فصل داغ گردشگری در شهر توکیو محسوب می شود. برای سفر این شهر باید ویزای ژاپن دریافت کنید.

بهترین زمان سفر با تورتوکیو

فرودگاه های شهر توکیو

فرودگاه هانه دا توکیو یکی از اصلی ترین فرودگاه شهر توکیو می باشد. این فرودگاه بین المللی بیش از 75 میلیون مسافر را در سال جابجا می کند و پررفت و آمدترین فرودگاه کشور ژاپن محسوب می شود درحالکه که عنوان سومین فرودگاه پر رفت و آمد جهان را از آن خود کرده است. فرودگاه بین المللی هانه دا توکیو در فاصله 14 کیلومتری مرکز شهر توکیو قرار دارد. فرودگاه بین المللی ناریتا که یکی از فرودگاه های مهم شهر توکیو نیز شناخته می شود، فرودگاهی بین المللی در نزدیکی کلان شهر توکیو ژاپن است و در 60 کیلومتری شرق توکیو قرار دارد. این فرودگاه به عنوان شاهراه اصلی پروازهای بین المللی در ژاپن به شمار می رود و حدود 50 درصد از گزدشکران ار این فرودگاه استفاده می کنند و سالانه بیش از 39 میلیون مسافر جابجا می کند. فرودگاه ناریتا توکیو دارای سه ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی می باشد.

غذاهای محلی شهر توکیو

توکیو بیش از هر شهر دیگر، رستوران ستاره‌ دار دارد. آشپزی ژاپن یکی از میراث ناملموس ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است. آشپزی بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ بومی توکیو و ژاپن است و در سفر با تور توکیو حتما از غذاهای اصیل و سنتی ژاپنی امتحان کنید. غذا خوردن در توکیو تجربه‌ ای شگفت‌ انگیز خواهد بود.

سوشی

سوشی مشهورترین غذای ژاپنی است که در سراسر دنیا شهرت جهانی دارد و حتی در بسیاری از شهرها و کشورهای دنیا، در رستوران‌ های مختلف ژاپنی و غیر ژاپنی، این غذا را سرو می‌ کنند. با وجود اینکه سوشی همه جای دنیا به راحتی یافت می شود، اما تور توکیو بدون خوردن سوشی امکان پذیر نیست. سوشی ها کاملا متنع هستند و در انواع مختلفی تهیه می کنند. مهم‌ ترین مواد تشکیل ‌دهنده‌ سوشی برنج، انواع موجودات دریایی به خصوص ماهی خام می باشد.

ساشیمی

یکی دیگر از غذاهای اصیل ژاپنی که بسیار محبوب است، ساشیمی نام دارد. این غذا با انواع گوشت یا موجودات دریایی تازه و خام طبخ می ‌شود که آنها را به قطعات باریک می ‌برند و با سس سویا و سایر مواد سرو می ‌کنند. این غذا از قدیم به عنوان پیش‌ غذا سرو می‌شود. ساشیمی معمولا با سس سویا یا واسابی میل می ‌کنند.

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی تور توکیو

در سفر با تور توکیو به این شهر می توانید از مناطق طبیعی و گردشگری بسیاری دیدن کنید و از گذراندن وقت در این مکان های دیدنی و ثبت لحظات خوش در کنار همراهانتان لذت ببرید. مکان های دیدنی و سازه های جذاب و هیجان انگیز در این شهر بسیار است که در این بخش از مقاله به معرفی تعدادی از آنها می پردازیم.

بهترین جاذبه های دیدنی و تفریحی تور توکیو

دیزنی ‌لند توکیو

اولین دیزنی ‌لندی است که خارج از آمریکا ساخته شده است. این پارک در سال 1983 میلادی شروع به فعالیت کرده است. دیزنی ‌لندی توکیو ساختار و معماری مشابه دیزنی ‌لند کالیفرنیا و مجیک‌ کینگدام در فلوریدا را دارد و با الهام از کاراکترها و شخصیت ‌های کمپانی والت دیزنی احداث شده است. از دیدنی ‌ترین قسمت‌ های این دیزنی ‌لند می ‌توان به کاراناوال عروسک‌ ها و کاراکترهای والت دیزنی در شب اشاره نمود که با نور و موسیقی مزین شده اند.

برج اسکای تری توکیو

آسمان‌ خراش عظیم اسکای ‌تری بلند‌ترین برج مخابراتی کشور ژاپن محسوب می شود، این برج 634 متر ارتفاع دارد و مکانی برای تماشای شهر توکیو تبدیل شده است. وجود چشم‌ انداز پانوراما از شهر توکیو، رستوران و سکوهای تماشا، این برج را به یکی از پرطرفدارترین و هیجان ‌ترین جاذبه‌ های دیدنی تور توکیو تبدیل کرده است.

مشهورترین مراکز خرید توکیو

اگر در نزدیکی سال نو به شهر توکیو سفر کنید، متوجه می شوید که تمام اجناس شهر در حرای قرار گرفته اند. بیشتر بازارها و مرکز خریدهای توکیو به صورت سرپوشیده و مجتمعی می باشند و کمتر مغازه های خیابانی را در این شهر خواهید دید.

مشهورترین مراکز خرید توکیو

مرکز خرید گرند بری

مرکز خرید گرند بری یکی از مراکز تجاری معروف توکیو بوده در منطقه مینامی ماچیدا قرار دارد. در این مجتمع تجاری، فروشگاه‌ های انواع برندهای بزرگ دنیا مانند آدیداس، نایک، کوچ، گپ، الدناوی، فرنچ فرانس، مونت بل و بروکس برادرز اجناس خود را با قیمت‌ های پایین تر از دیگر نقاط ارائه می کنند. این مرکز خرید کمی از مرکز شهر فاصله دارد و حدود 40 تا 50 دقیقه از شیبویا دور است.

منطقه شین ‌جوکو

شین ‌جوکو یکی از شلوغ ‌ترین مناطق خرید در شهر توکیو می باشد. در این منطقه تعداد بی ‌شماری از مغازه‌ ها و فروشگاه‌ های بزرگ وجود دارد. در شین ‌جوکو شما فروشگاه‌ های زنجیره ‌ای بسیار بزرگ فروش البسه را خواهید دید که می توانید از آنجا خرید کنید. فروشگاه مشهور بیکلو که در واقع از ادغام دو فروشگاه بزرگ بیک کمرا و یونیکلو ایجاد شده است انواع مختلف اجناس متناسب با هر سلیقه ‌ای را عرضه می ‌کند و در بین مردم ژاپنی‌ بسیار طرفدار دارد.

منبع: سفریتو راهنمای سفر و مرجع خرید بلیط هواپیما ، رزرو هتل ، خرید تور و مهاجرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *