از جمله مهم ترین و برجسته ترین نمایشگاه های تجاری در سراسر جهان را می توان نمایشگاه کشاورزی پاریس SIMA، دانست. در این نمایشگاه ضمن معرفی کامل مراحل کاشت و برداشت محصولات، تکنولوژی های روز جهانی در زمینه تجهیزات و ماشین های کشاورزی به بازدید کنندگان معرفی و ارائه خواهند شد. این رویداد بین المللی که در شهر پاریس برگزار می گردد، تاثیر بسزایی در رونق صنایع کشاورزی داشته است.

معرفی نمایشگاه کشاورزی پاریس SIMA

یکی از مهم ترین و حیاتی ترین صنایعی که امروزه جوامع بشری برای بقاء به آن نیاز دارند، صنعت کشاورزی و تولید محصولات مربوطه، می باشد. صنعت کشاورزی باید به گونه ای مدیریت و برنامه ریزی شود که بتواند پاسخگوی نیاز های خوراکی جوامع بشری باشد. از این جهت هر ساله، تکنولوژی های جدید تری در این زمینه به کار گرفته می شوند که می توانند در افزایش نرخ بهره وری محصولات کشاورزی، تاثیر چشمگیری داشته باشند. اهمیت بارز این امر، موجب شد تا در سال های اخیر، کنفرانس ها و نمایشگاه های مختلفی برای پیشرفت در زمینه صنعت کشاورزی پدیدار شوند که مهم ترین رویدار مرتبط را می توان برگزاری نمایشگاه کشاورزی پاریس SIMA دانست.

نمایشگاه کشاورزی پاریس SIMA برای نخستین بار در سال 2015 میلادی در شهر پاریس فرانسه برگزار شد که در آن سال، حضور ۳۸ درصدی کشاورزان و کارشناسان سراسر جهان در غرفه های این نمایشگاه، اهمیت این رویداد را افزایش داد به گونه ای که امروزه از نمایشگاه کشاورزی SIMA به عنوان یک نمایشگاه بین المللی برای ارائه تکنیک ها و خدمات کشاورزی، به همراه معرفی دستگاه ها و فناوری های جدید این صنعت، شناخته می شود.

موضوعات نمایشگاه کشاورزی پاریس SIMA

نمایشگاه کشاورزی پاریس SIMA برگزار کننده انواع کنفرانس ها و همایش های جهانی در زمینه تولید محصولات و معرفی تجهیزات کشاورزی می باشد. معرفی و ارائه جدید ترین تراکتور های کشاورزی و تجهیزات برقی، از مهم ترین موضوعات مورد بحث در کنفرانس های این نمایشگاه می باشد. علاوه بر این، امروزه در این نمایشگاه تکنیک های جدیدی برای بذرپاشی، شخم زدن زمین های کشاورزی و درو محصولات آموزش داده می شود. با توجه به اهمیت محصولات کشاورزی در مناطق سردسیر و گرمسیر، محصولات ویژه ای مناطق در همایش های نمایشگاه کشاورزی SIMA به طور کامل معرفی می شوند و تجهیزات مخصوص برای کاشت و برداشت آن ها نیز ارائه خواهند شد.

تجهیزات ارائه شده در نمایشگاه کشاورزی SIMA

همان طور که عنوان شد، تجهیزات و دستگاه های کشاورزی، امروزه اهمیت ویژه ای را در کاشت و برداشت محصولات ایفا می کنند. از این جهت، در هر دوره از نمایشگاه کشاورزی پاریس SIMA، تجهیزات گوناگونی مربوط به مراحل، شخم زدن و آبیاری محصولات به فعالان این زمینه معرفی خواهند شد. از مهم ترین تجهیزات این نمایشگاه که در هر دوره شاهد به روز رسانی های چشمگیر آن خواهیم بود، تجهیزات مربوط به فضای سبز می باشد.

سیستم های بیوگاز نیز در این نمایشگاه، اهمیت ویژه ای دارند. از آنجایی که صنعت دامپروری نیز از صنایع مکمل برای صنعت کشاورزی به حساب می آید، بخشی از این نمایشگاه به تجهیزات مربوط به دامپروری و شیردوشی دام ها اختصاص دارد. برخی از امکانات حفاظتی، بسته بندی و حمل و نقل انواع محصولات کشاورزی و دامی نیز در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.

بازدید کنندگان نمایشگاه کشاورزی پاریس

در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که نمایشگاه کشاورزی پاریس SIMA مخصوص کشاورزان و متخصصان صنعت کشاورزی می باشد و بازدید عموم مردم از این نمایشگاه، با محدودیت رو به رو می باشد. به طور کلی بازدید کنندگان نمایشگاه کشاورزی پاریس را شرکت های تجاری مربوطه و کشاورزان و کارشناسان این رشته تشکیل داده اند. این نمایشگاه شامل ۱۳ بخش نمایشگاهی متنوع است که بیش از ۱۷۰۰ شرکت به نمایندگی از ۴۰ کشور برتر جهان، در غرفه های این نمایشگاه حضور دارند و به ارائه محصولات و فناوری های ابداعی مربوط به بخش کشاورزی، می پردازند.

این نمایشگاه میزبان بازدید کنندگان ۱۴۲ کشور از سراسر جهان می باشد که طبق داده های آماری دوره های قبلی، حدود ۲۴۰ هزار بازدید کننده در این نمایشگاه حضور داشته اند که هر ساله با افزایش اهمیت بخش کشاورزی در کشور های جهانی، تعداد بازدید کنندگان نیز رو به افزایش خواهد بود. علاوه بر این، حدود ۳۰۰ گروه نمایندگی که به صورت بین المللی در جهان شناخته می شوند نیز در این نمایشگاه گرد هم می آیند.

مزایا شرکت در نمایشگاه SIMA

باید بدانید که یکی از اهداف بلند مدت و مهم نمایشگاه کشاورزی پاریس SIMA، فراهم کردن بستری انحصاری برای معرفی شرکت های تجاری و برند های مخصوص در زمینه کشاورزی بود که این امر، آشنایی متخصصان و کشاورزان با این برند ها و رونق واردات و صادرات محصولات و تجهیزات کشاورزی به همراه می آورد. از این جهت شرکت در این نمایشگاه بین المللی تاثیر بسزایی در تجارت محصولات کشاورزی خواهد داشت و فرصتی ویژه برای معرفی و رونق کسب و کار های کشاورزی خواهد بود. این امر موجب بهبود و تقویت روابط تجارتی شرکت ها و برند های مربوطه با مشتریان و سوددهی دو طرفه می شود. از دیگر مزیت های این نمایشگاه، فراهم کردن بستری برای دیدار کشاورزان و متخصصان شایسته و برتر جهانی با یکدیگر، می باشد.

تاریخ برگزاری دوره جدید نمایشگاه کشاورزی SIMA

در سال های اخیر به دلیل اپیدمی ویروس کووید ۱۹، وقفه ای کوتاه مدت برای برگزاری نمایشگاه کشاورزی پاریس SIMA به وجود آمد. اما اخیرا تاریخ برگزاری دوره جدید این نمایشگاه اعلام شده و به بازدید کنندگان فرصتی ۴ روزه برای معرفی خدمات خود در زمینه کشاورزی داده شده است. تمامی کنفرانس ها و همایش بین المللی در این خصوص نیز در یک بازه زمانی ۴ روزه برگزار خواهند شد. تاریخ جدید برگزاری این نمایشگاه از ششمین روز نوامبر لغایت دهم نوامبر ۲۰۲۲ اعلام شده است که این تاریخ مصادف با پانزدهم الی نوزدهم آبان ماه ۱۴۰۱ می باشد.

این نمایشگاه در بر گیرنده طیف وسیعی از محصولات، تجهیزات و خدمات کشاورزی برای پاسخگویی به تمامی کشاورزان برای استفاده بهینه از مزارع خود می باشد که به رسم هر دوره در نمایشگاه بین المللی و جهانی پاریس، برگزار می گردد. لازم به ذکر است که در این نمایشگاه از دو زبان، فرانسوی و انگلیسی برای ارائه خدمات و برگزاری کنفرانس ها بهره گرفته می شود.

مدارک مورد نیاز و نحوه بازدید از نمایشگاه SIMA

برای بازدید از نمایشگاه کشاورزی پاریس SIMA می توانید هم به صورت فردی و هم به صورت تور های گروهی اقدام نمایید. لازم به ذکر است که تور های گروهی فرصتی ویژه برای حضور در این نمایشگاه را در اختیارتان قرار خواهند داد. برای بازدید از نمایشگاه کشاورزی SIMA لازم است تا در ابتدا از طریق سایت رسمی این نمایشگاه نسبت به اسکن کامل مدارک، ثبت نام و رزرو غرفه، اقدام نمایید. از اصلی ترین مدارک برای ثبت نام در این نمایشگاه کشاورزی، مدارک مربوط به فعالیت شغلی و گواهی اشتغال در صنعت کشاورزی می باشد. علاوه بر این، ارائه مدارک کامل برای اخذ ویزا فرانسه ضروری می باشد که می توان به مدارکی شامل گذرنامه با هفت ماه اعتبار، مدارک شناسایی، اسناد ملکی و … اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *