توپخانه آلانیا که توسط سنگ های ساختمانی ساخته شده است از بندر و کارخانه کشتی سازی از سمت جنوب غربی محافظت می کند. خانه کانون با دو طبقه دارای 19 متر ارتفاع است؛ آن با راهروی طاقدار به دیوار اصلی وصل می شود. در سمت دریای طبقه پایین ، دو اتاق وجود دارد که دارای سقف بلند است که  پنجره هایش به سمت دریا و زمین باز می شود. در جلوی اتاق ها ، پس از یک راهرو طولانی می توانید به ورودی که به نام “سالن شیطان” معروف است و دارای پنجره هایی در سمت راست و چپ است، برسید.

مطالب مرتبط : تور آلانیا

ساختار توپخانه آلانیا چگونه است ؟

ساختار توپخانه آلانیا چگونه است ؟

می توانید بعد از راهرویی که سه اتاق در دو طرف آن قرار دارد ، به طبقه دوم برج بروید. در سه طرف این طبقه چهار اتاق وجود دارد که دارای درهای قوسی هستند. داخل همه اتاق ها و قسمت ها و قوس درها با آجر ساخته شده است. آنجا یک مخزن وجود دارد که نیاز آبی نگهبانان را تأمین می کند.

پنج قطعه ستون و مجسمه یک زن در قسمت شمالی و چهار قطعه ستون مرمر در قسمت شرقی سازه به عنوان اسپلیا توجه را به خود جلب می کند. طاقچه ها و دهانه های جوشان ، که به طرف شمال و جنوب برج باز می شود ، با سر شیر تزئین شده است. آن در كتیبه ای با دو قطعه در نمای شمالی برج نوشته شده است كه خانه كانون دو سال پس از برج قرمز توسط علاء الدین كی قباد ، سلطان سرزمین و دو دریا ساخته شده است.

مطالب مرتبط : تور ترکیه

توپخانه آلانیا

کتیبه های موجود در این توپخانه

در سمت دریای برج نیز کتیبه ای دو تکه وجود دارد. افراد قدیمی آلانیالی در کتاب آلانیا از ابراهیم حککی کونیالی ، که در سال 1946 منتشر شد ، به وجود توپ هایی در بالای خانه کانون ، اشاره کردند. Evliya ebelebi نوشته است که برج بزرگی که با توپ های “Balyemez” مسلح شده بود، از کشتی سازی و بندر محافظت می کرد.

مطالب مرتبط : کشور ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *